Fitch a confirmat ratingul Renault la ‘BB plus’, subliniind succesul brandului Dacia

 

Agentia de evaluare financiara a confirmat ratingul pentru datoriile pe termen lung ale producatorului auto francez Renault SA la ‘BB plus’, cu perspectiva stabila, se arata într-un comunicat al agentiei de evaluare financiara.

Succesul brandului în crestere Dacia este esential în compensarea declinului vânzarilor modelelor de baza ale Renault si favorizeaza, de asemenea, diversificarea geografica, apreciaza Fitch.

Confirmarea ratingului si perspectiva stabila reflecta situatia moderata dar plina de mobilitate a creditelor Renault, al doilea producator auto din Franta, într-un mediu dificil pentru companiile auto europene, sustine Fitch. Desi mediul ramâne extrem de dificil pentru grup si este putin probabila o revizuire în crestere a ratingului pe termen scurt, Fitch crede ca firma are posibilitatea de a se adapta actualei estimari a agentiei privind declinul vânzarilor în Europa.

Agentia se asteapta ca vânzarile de vehicule noi sa scada cu 7% în 2012 si crede ca probabilitatea unui nou declin al vânzarilor Renault pe principalele piete din Europa în 2013 este extrem de ridicat. O actiune pozitiva de rating ar putea fi luata în considerare pe termen mediu daca actualele performante solide ale companiei se mentin.

Marja profitului operational al Renault a scazut usor în primul semestru din 2012 la 2,3%, de la 2,6% în 2011 si 2,8% în 2010, dar operatiunile auto ramân profitabile într-un mediu advers, spre deosebire de rivala Peugeot, sustine Fitch. Costurile companiei au beneficiat de cresterea sinergiilor cu Nissan, o amortizare mai mare a costurilor fixe, ca rezultat al productiei mai ridicate, de masurile de reducere a costurilor si de majorarea productiei în afara Europei.

Totusi, Fitch se asteapta ca mediul dificil din Europa, în special presiunile continue asupra preturilor, concurenta strânsa si costurile legate de lansarea noului Clio sa faca dificila o îmbunatatire în 2012.

În ciuda continuarii diversificatiei, vânzarile Renault ramân concentrate pe Europa, cu o înclinatie spre pietele din Sud, cum ar fi Spania, Italia si Franta, unde criza datoriilor din zona euro a avut cel mai semnificativ impact asupra vânzarilor de masini noi.

Compania Dacia a fost preluata de Renault în anul 1999. Relansata în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. Recent, la Salonul Auto de la Geneva, Renault a prezentat cel mai nou model al gamei, Dacia Lodgy.

Agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie