Sageata Albastra – O alta licitatie cu probleme

 

Iata ca s-au gasit bani pentru reparatii la trenurile CFR Calatori, dar au aparut „mici“ probleme. Companiile „se lupta“ pentru câstigarea proiectului. Miza este mare. Cine va pierde?

Trenurile zapeziiCâstigatorul licitatiei pen­tru reparatia si mentenanta trenurilor Sageata Albastra, iesite din garantie, ar fi trebuit decis la 5 decembrie. Dar nu s-a întâmplat asa. „Licitatia organizata de CFR Calatori se va transforma, probabil, într-una dintre cele mai lungi licitatii.

Acum, motivul întârzierii este legat de Remarul 16 Februarie, care, probabil, va contesta în instanta achizitia“, spun surse din industria feroviara. Pe întelesul tuturor, Astra Vagoane Calatori Arad, aflata în proprietatea omului de afaceri Valer Blidar, Grupul Grampet detinut de Gruia Stoica si concernul francez Alstom, care are o filiala în România, s-au calificat în etapa finala a licitatiei.

„Este o mare batalie de acum acolo. Si mult stres. Nu a mai fost nicio licitatie serioasa în zona de CFR Calatori în ultimii doi ani. Inclusiv gigantul Alstom a intrat în joc“, adauga sursele citate. De alt­fel, reprezentantii Alstom declarau ca sunt interesati sa participe la orice licitatie care se organizeaza în România pe acest segment. Si nu e de mirare: potentialul pentru investitii al CFR Calatori este între 50 si 100 milioane de euro pe an, în urmatorii zece ani. Iar pentru reparatii, undeva la 20 milioane de euro anual. Cel putin asa reiese din datele companiilor de profil. Asa ca licitatia pentru asigurarea serviciilor de reparatii si mentenanta a automotoarelor Desiro, montate pe trenuri Sageata Albastra, ar putea sa se transforme „într-o lupta lunga între companiile interesate“.

Miza este mare. Valoarea contractului ar putea ajunge la 50 milioane de euro, pe o perioada de trei ani, iar banii provin din bugetul CFR Calatori. Trenul Sageata Albastra este construit de concernul german Siemens, la uzinele Astra Vagoane Calatori Arad, si circula de zece ani pe caile ferate românesti. În total, sunt în exploatare 120 de garnituri de tren. Pe scurt, cine sunt cei patru interesati?

Valer Blidar este unul dintre cei mai cunoscuti oameni de afaceri din România, prezent în TOP 300 Capital, Gruia Stoica a fost intens mediatizat anul acesta în încercarea de a cumpara CFR Marfa, iar despre grupul Alstom, se stie ca are contracte de miliarde de euro. Compania care s-ar putea sa conteste achizitia, Remarul 16 Februarie, este controlata indirect de Calin Mitica. Senica Micu, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie