Bilantul programului Rabla: Intre 2005 si 2013 s-au eliminat aproximativ 470.000 de rable, in timp ce peste 1,5 milioane de masini la mana a doua au intrat in Romania
Din 2005 si pâna la sfârsitul acestui an, pe piata locala au intrat peste 1,5 milioane de masini vechi, timp în care statul a cheltuit peste 430 mil. euro pentru a elimina 470.000 de rable.
Dintre acestea, peste 1,34 de milioane de masini la mâna a doua au intrat în România de la aderarea la Uniunea Europeana, cu toate ca aproape în fiecare an taxa de prima înmatriculare a fost modificata, tocmai pentru a „tempera“ importurile. Spre deosebire de acestea, în acelasi interval de timp s-au vândut pe piata locala doar putin peste un milion de masini noi, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
În prezent, în conditiile în care în 2013 din cele 23.000 de tichete eliberate de Ministerul Mediului s-au utilizat doar 13.500, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) a propus ca programul sa mai fie organizat doar în 2014, dupa care în 2015 sa fie înlocuit actualul impozit auto calculat doar în functie de capacitatea cilindrica a motorului cu unul calculat în functie de nivelul de poluare.
„Programul si-a consumat din putere si este necesar sa renuntam din 2015 la el. Anul viitor, în 2014, avem în continuare nevoie de Rabla deoarece conditiile economice vor fi la fel de dure, iar din 2015 sa fie introdus un nou tip de impozit anual“, a subliniat Valmar. Bogdan Alecu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!