Medierea si mediul de afaceri- un drum cu dublu sens

 

Cand auzim de mediere in contextul mediului de afaceri, ne gandim la ce avantaje aduce medierea mediului de business, pentru ca atunci cand vorbim despre afaceri ne gandim direct la beneficii si bani.
Dar fiecare birou de mediator este o afacere si atunci este nevoie ca si atitudinea mediatorului sa fie cea a unui om de afaceri.
Oamenii de afaceri cred in ceea ce fac. Sunt siguri pe parteneriatele si colaborarile pe care le incheie pentru bunul mers al afacerii.

 

Anca Lucia Stancu, Conferinta "Medierea si mediul de afaceri", Tg.Mures, ^ decembrie 2013

Anca Lucia Stancu, Conferinta „Medierea si mediul de afaceri”, Tg.Mures, ^ decembrie 2013

Asa cum firmele isi vand produsele in piata si au clienti care le cumpara si mediatorii au oferte personalizate pentru diferitele tipuri de conflicte, pentru ca piata conflictelor nu poate fi incadrata intr-un singur tipar. Doar ca „produsele” pe care le vand mediatorii nu sunt tangibile.
Mediatorul isi ofera cunostintele si experienta in solutionarea conflictelor, iar pentru a se pozitiona bine in piata se „reinventeaza” la fiecare mediere, in functie de parti si de obiectul conflictului dintre ele. Mediatorii creaza plus valoare prin serviciile lor care conduc la refacerea comunicarii dintre parti si la o solutie personalizata a disputei lor.
Medierea nu este un produs cunoscut pe piata din Romania, chiar daca este un produs fiabil pe piete mari din Europa si America, pentru ca nu are istorie in Romania si nici nu este promovata suficient.

Si atunci ce facem noi mediatorii? Investestim timp in informarea obligatorie si gratuita. Investim timp si bani in formarea profesionala continua. Investim timp si bani in a promova medierea. Iar banii castigati din aceasta activitate s-ar putea sa nu acopere toate investitiile facute. Si asta inseamna pierdere. Nici un om de afaceri de succes nu lucreaza in pierdere.
Pentru a avea profit avem nevoie sa cream o piata a cererii de mediere. Si de la cine am putea invata mai bine decat de la oamenii de afaceri despre cum se gestioneaza cererea si oferta pietei?
Eu vad relatia dintre mediere si mediul de afaceri ca un drum cu sens dublu, deoarece mediatorii pot oferi, prin activitatea lor, celeritatea si confidentialitatea de care are nevoie viata dinamica a afacerilor, iar oamenii de afaceri sunt cei care ne pot invata cum sa razbim si sa avem succes.

Medierea este o profesie liberala noua la noi in tara. Regula de baza a medierii este ca nu este nici o regula. Mediatorul este un artist al consensului si fiecare sedinta de mediere pe care o conduce inseamna o noua creatie. Iar creatiile includ in ele experienta, minte si suflet ca sa poata dainui.
Tot ceea ce facem sau nu facem creaza efecte. Fiecare conflict rezolvat prin mediere mai este un pas catre o societate in care comunicarea este baza si in care oamenii sunt mai linistiti pentru ca au siguranta unei alternative benefice pentru ei.

Medierea nu este pentru mediatori ci pentru cei care au nevoie de ea.
Asemanarea dintre mediere si afaceri este dorinta profesionistilor din cele doua domenii de a nu trena o situatie care poate produce efecte negative, implicarea directa a factorilor de decizie in identificarea solutiei viabile precum si determinarea punerii in aplicare a intelegerii.

Deosebirea este ca, lucrand la gasirea solutiei, oamenii de afaceri isi vad interesul punctual pe situatie, dar mediatorul va fi atent si la relatia dintre parti astfel incat sa previna alte viitoare dispute. Scopul medierii este de a solutiona cauzele conflictului nu doar efectele lui.
Ca orice solutie “alternativa”  nici medierea nu este imbratisata si recunoscuta de toata lumea.

Dar medierea exista, functioneaza si creaza efecte.

Anca Lucia Stancu, mediator

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie