2014 – Ultimul an in care Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile mai sustine programul Rabla

 

Programul Rabla va ajunge la final anul viitor când va fi organizata ultima editie a acestuia, iar pentru a sustine reînnoirea parcului si achizitiile de masini noi, Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile sustine ca din 2015 Ministerul Finantelor sa regândeasca impozitul anual astfel încât acesta sa nu mai fie calculat în functie de norma de poluare si emisii.

parc auto“Sustinem derularea unui program Rabla si în 2014, dar dorim sa fie ultimul an în care sa se mai desfasoare. Pentru a avea efect, programul trebuie sa înceapa de la mijlocul lunii februarie si nu în iunie cum s-a întâmplat în acest an. De asemenea suntem de acord cu prima de casare de 1.500 de euro si cu un volum similar de tichete cu cel din 2013, de 20.000 de vouchere”, a spus Ernest Popovici, presedintele APIA.

Din 2005 si pâna în acest an prin program s-au casat 460.000 de rable si s-au vândut 216.000 de masini noi.

În acest an s-au pus la dispozitie 23.000 de tichete, s-au casat 20.000 si pâna în prezent se estimeaza ca 11.800 de tichete au fost utilizate de persoanele fizice la achizitia de masini noi, iar 1.700 de tichete au fost utilizate de persoanele juridice.

“Aproape 7.000 de tichete s-au pierdut în acest an deoarece valabilitatea lor a expirat. Putem spune ca reprezinta un câstig ecologic deoarece s-au eliminat de pe strada masini vechi si poluante”, au spus oficialii APIA.

De asemenea, asociatia sustine înlocuirea actulului sistem de impozitare. „Noi înca de la începutul anului am sustinut faptul ca timbrul de mediu trebuie sustinut cu un impozit anual calculat în functie de poluare, nu de capacitatea cilindrica cum se întâmpla în prezent. Impozitul trebuie calculat în functie de norma de poluare, emisiile de dioxid de carbon si vechimea masinii”, a subliniat Popovici. Bogdan Alecu, zf.ro 

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie