Companiile din zona online au inregistrat cele mai mari rate de crestere in trimestrul doi al anului 2013
Companiile din sectorul de internet au inregistrat cele mai mari rate de crestere in T2 2013 la majoritatea indicatorilor de performanta, inclusiv vanzari (21%), venituri operationale (27%), cercetare si dezvoltare (19%) si fluxuri de lichiditati (25%).
Vanzarile cumulate ale primelor 100 de companii globale de tehnologie au inregistrat un declin de 1% in trimestrul al doilea 2013 versus trimestrul al doilea 2012, ajungand la 616 miliarde de USD, in scadere pentru al doilea trimestru consecutiv.
In pofida cresterilor puternice si a investitiilor facute pentru dezvoltarea mega-tendintelor din tehnologiile mobile, sociale, cloud si analizele big data cresterea agregata anuala a vanzarilor pentru primele 100 de companii globale de tehnologie a inregistrat valori negative in T2 2013, pentru al doilea trimestru consecutiv, conform studiului EY – View from the top: global technology trends and performance.
Aceste rezultate sugereaza ca, desi perspectivele macro-economice se imbunatatesc, mai ales in economiile dezvoltate, cererea clientilor se orienteaza tot mai accelerat catre tehnologiile de ultima generatie, cum ar fi smart mobility si tehnologiile cloud, afectand negativ cererea pentru produsele si serviciile traditionale.
In conditiile in care unele dintre cele 100 companii de top ocupa si pozitiile de lideri in inovare, intr-unul sau mai multe dintre mega-tendinte, majoritatea celorlalte companii sunt nevoite sa tina pasul cu inovatiile acestor companii. Mai mult, toate se confrunta cu „dilema inovatorului” de a decide cand, cum si cat de repede sa treaca la noile produse si servicii inovatoare si sa renunte la cele extrem de profitabile, dar din ce in ce mai depasite. Prin urmare, inovarea in linie cu mega-tendintele se traduce in perturbarea liniillor existente de produse si a modelelor de afaceri. Cu toate acestea, companiile continua sa investeasca in si sa-si plaseze pariurile pe mega-tendintele emergente care domina peisajul tehnologiei.
In acelasi timp, companiile de tehnologie se pot dovedi nepregatite pentru schimbarile surprinzatoare care se produc la nivel macro-economic. Cresterea se relanseaza pe pietele din S.U.A., Europa si Japonia, insa pare sa incetineasca in multe piete emergente. Companiile din mai multe industrii s-au concentrat timp de mai multi ani pe pietele emergente pentru a-si asigura cresterea, insa, in acest an, economiile dezvoltate sunt cele care par sa contribuie majoritar la cresterea economiei globale.
Investitorii in tehnologie vor crestere, iar in cazul companiilor top 100 din tehnologie aceasta este destul de anemica. Astfel, valoarea de piata cumulata a primelor 100 de companii de tehnologie a crescut la sfarsitul T2 2013 cu doar 7% fata de anul precedent, sub valoarea de 16% a indicelui de referinta NASDAQ Composite Index. Numai sectorul internet si primele 25 dintre companiile cu cea mai rapida crestere au reusit sa-si creasca valoarea de piata cumulata mai repede decat indicele de referinta NASDAQ, cu 29% fiecare.
Alte doua domenii in care s-a inregistrat crestere in T2 2013 au fost listarile la burse (IPO) ale companiilor de tehnologie si investitiile de tip venture capital (VC). Activitatea de IPO, chiar daca a inregistrat o valoare mai redusa in T2 2013 versus T2 2012, cand a avut loc listarea record a Facebook, a crescut secvential in T2 2013, pentru al doilea trimestru consecutiv (T2 2013 versus T1 2013). In mod asemanator, investitiile de tip VC au inregistrat un nivel mai scazut in T2 2013 versus T2 2012, insa s-au imbunatatit secvential. In cazul investitiilor de tip VC, a fost prima imbunatatire consecutiva inregistrata de la ultimul varf atins in T2 2012. La baza majoritatii acestor cresteri au stat mega-tendintele din mobile, social-cloud si analizele de big data, impreuna cu o serie de tehnologii aditionale.
Citeste mai departe pe business24.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!