Companiile aeriene vaneaza ruta Bucuresti-Londra

 

Liberarlizarea pietei muncii pentru români în Marea Britanie de la 1 ianuarie 2014 i-a determinat pe gigantii low-cost ai Europei sa aterizeze la Bucuresti.

AvionPatru companii low-cost si doua de linie. Wizz Air, Blue Air, easyJet, Ryanair, Tarom si British Airlines opereaza zboruri de pe Aeroportul Otopeni spre Londra. Astfel, ruta Bucuresi-Londra a devenit cea mai aglomerata ruta, în ceea ce priveste numarul companiilor aeriene care ofera zboruri spre aceasta destinatie.

Doi noi jucatori au intrat pe piata. Luna trecuta, easyJet a aterizat la Bucuresti, iar Ryanair a anuntat recent introducerea de zboruri spre Bucuresti, de la Londra, începân cu aprilie 2014. Astfel, batalia pentru pasageri se va da între sase companii aeriene.

În timp ce Ryanair si easyJet promoveaza bilete ieftine. Masura luata de British Airways pentru a concura cu operatorii low-cost este renuntarea la bagajul de cala. Astfel, compania ofera un pret standar pentru un bilet dus-întors, însa, nu este inclus si bagajul la cala. Se accepta un bagaj la cabina si o geanta de laptop. Cu aceasta politica, British Airways a reusit sa reduca din pretul biletului de avion si sa se situeze sub pretul promovat de Tarom.

ECONOMICA.NET a facut o simulare de preturi pe aceasta ruta la toate cele sase companii. În cazul companiilor low-cost nu au fost luate în calcul si bagaje la cala sau alte servicii suplimentare. La momentul efectuarii simularilor de pret, Blue Air are activa promotia de Black Friday, valabila trei zile, oferind o reducere de 15% la bilete. În cazul Wizz Air, acolo unde au existat mai multe zboruri pe zi, au fost luate în calcul doar cele mai mici tarife. În cazul British Airways s-a luat în considerare biletul standard, fara bagaj la cala.

Cine ofera cel mai mic pret

Pentru perioada 1-8 aprilie 2014, cel mai mic bilet de avion pe ruta Bucuresti-Londra se regasea la Ryanair: 84 de euro, urmat de easyJet cu 92 de euro (nr. – pentru perioada 2-9 aprilie), Blue Air cu 105 euro, British Airways cu 182 de euro si Tarom cu 203 euro. Cel mai scump bilet a fost la Wizz Air: 214 euro.

Pentru perioada 21-27 aprilie, cel mai mic pret l-am gasit la easyJet: 116 euro. Le locul doi se afla Blue Air cu 147 euro, urmat de Ryanair si Wizz Air cu 159 de euro si Tarom cu 203 euro. Cel mai scump bilet este la British Airways: 300 de euro.

În perioada 5-11 mai, cel mai ieftin bilet este la easyJet: 104 euro. Pe locul doi se afla Blue Air cu 105 euro, urmata de Ryanair cu 144 de euro, British Airways cu 181 euro si Wizz Air cu 214 euro. Cel mai scump bilet este la Tarom: 243 de euro.

Pentru perioada 9 – 15 iunie, simularea arata ca cel mai ieftin bilet se regaseste la Blue Air: 84 de euro. Pe cel de-al doilea loc se afla easyJet, cu 104 euro, urmata de Ryanair cu 132 euro, Wizz Air cu 171 euro si British Airways cu 181 euro. Cel mai mare pret se regaseste la Tarom: 203 euro.

În lunile de vara, preturile biletelor la companiile low-cost le depasesc pe cele ale companiilor de linie.

În perioada 5-12 iulie, cel ami mic tarif se regaseste la Blue Air: 90 de euro, urmat de easyJet cu 130 de euro (nr. – pentru perioada 4-11 iulie), British Airways cu 181 euro, Tarom cu 203 euro, Ryanair cu 208 euro. Cel mai scump bilet se regaseste la Wizz Air: 214 euro.

Pentru perioada 4-10 august, cel mai ieftin bilet l-am gasit la Blue Air: 91 de euro, urmat de easyJet, cu 162 de euro, Ryanair cu 191 euro, Tarom cu 203 euro, Wizz Air cu 214 euro si British Airways cu 300 de euro.

Companiile low-cost vor pasageri de business, companiile de linie aplica modelul low-cost

Daca printre companiile de linie noul trend este sa ofere bilete mai ieftine, renuntând la unele servicii, care pot fi achizitionate contra cost, operatorii low-cost vor sa atraga clientii de pe segmentul de business. Ryanair si easyJet spun ca 20% din pasagerii lor calatoresc în scop de afaceri. Iar primul pas în acest sens a fost facut de easyJet, care a introdus bilete all-inclusive pentru pasagerii de business.

O bila alba pentru easyJet sunt aeroporturile pe care aterizeaza: sunt mai aproape de orase decât cele pe care aterizeaza Ryanair. Si atunci, în loc sa concureze cu Ryanair si sa atraga pasageri care calatoresc doar pentru vacante, easyJet încearca sa „fure” clienti de la companiile traditionale.

Dar, nici Ryanair nu sta pe loc. Dupa ce a îmbunatatit website-ul de unde se pot cumpara bilete, operatorul a anuntat ca de anul viitor va introduce bilete flexibile pentru pasagerii de business si învata din succesul înregistrat de easyJet, care a raportat un profit în crestere cu 51%, dupa ce eforturile de a atrage oamenii de afaceri au dus la un total de 60 de milioane de pasageri transportati.

Cu o asa concurenta, ramâne de vazut cum se vor apara în fata acestor presiuni restul companiilor, si în special compania nationala Tarom.  Andrada Ghira, economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie