Bogdan Belciu, partener la PwC: Fara o strategie clara, e greu sa ramâi profitabil
Iesirea succesiva din România a doua mari businessuri de retail de moda – Kiabi si Sprider – a doborât un mit. Acela ca înclinatia brusca a românilor spre economisire va creste vânzarile magazinelor orientate catre preturile mici
«Aducem calitate la preturi mici. În recesiune, asta e o combinatie mai putin afectata decât altele în ceea ce priveste vânzarile», spunea Alain Simar, care a condus operatiunile Kiabi în România, într-o discutie din vara lui 2010. Între timp, pe usa magazinelor francezilor – lant cu politica de discount -, au aparut lacatele.
De unde vine aceasta greseala de calcul? „Asistam la suprapunerea a doi factori – scaderea consumului si concurenta mult mai puternica decât înainte de criza -, care au crescut semnificativ complexitatea pietei de retail de fashion din România. (…) Fara o strategie clara, e greu sa ramâi profitabil“, are o prima explicatie Bogdan Belciu, partener la PwC.
De altfel, Kiabi nu e singurul discounter care a renuntat la subsidiara locala. De vânzare sunt si magazinele Sprider din România. Sa însemne asta ca piata româneasca nu mai e la fel de atractiva ca în anii de boom? „Nicidecum“, raspunde scurt Bogdan Belciu.
„Aceste iesiri nu reprezinta o reactie fata de o piata care nu mai are potential, ci este o decizie strategica legata de prioritatile unui investitor la nivel international, coroborata cu o performanta de multe ori sub asteptari în România“, argumenteaza consultantul PwC. Indirect, sugereaza ca preturile mici trebuie dublate de oferta variata, locatie, servicii si marketing.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!