Legatura dintre Gara Basarab, statia intermodala Basarab si Gara de Nord din Bucuresti, se va face printr-un trotuar rulant, inaugurat duminica

 

Legatura dintre Gara Basarab, statia intermodala Basarab si Gara de Nord a fost finalizata duminica odata cu inaugurarea unui trotuar rulant în lungime de 240 de metri, finalizat în urma cu noua luni, dar care nu a functionat din cauza problemelor generate de conexiunea la energia electrica.

trotuar rulant gara de nord„Sunt fericit ca pâna la urma am reusit sa ne mentinem promisiunea. N-am crezut niciodata ca este mai usor sa construiesti decât sa legi la curent electric acest trotuar, a durat ceva, dar iata ca în felul acesta nodul intermodal este complet”, a declarat primarul general, Sorin Oprescu, la deschiderea statiei intermodale Basarab.

Trotuarul rulant, care are o lungime de 240 de metri si poate transporta pe ora aproximativ 6.000 de persoane, a costat aproximativ 11 milioane de lei. Este compus din sase benzi rulante, câte trei pe sens, fiecare având o lungime de 80 de metri. Are o viteza nominala de 0,5 metri pe secunda si senzori pentru pasageri. Investitia include si celelalte amenajari, respectiv lifturile sau vestibulul de intrare în statiile de tramvai de pe podul Basarab.

„Trotuarul a fost gata în urma cu vreo noua luni de zile, mai avea putin si batea anul. Problema mea este faptul ca a durat foarte mult pâna sa rezolvam toate lucrurile. Îmi aduc aminte de pasarela care era aici în zona, paralel cu podul. Pâna sa dam pasarela jos au durat doi ani de zile. Pretul total a fost de aproximativ 11 milioane de lei cu tot ceea ce înseamna si amenajarea partii de lifturi, vestibulul de intrare de sus, pentru statie, pentru statia de tramvai intermodala”, a spus Sorin Oprescu, precizând ca toate aceste lucrari ‘vor fi supravegheate si monitorizate’ non-stop.

Referindu-se la consumul de energie al trotuarului rulant si al becurilor care lumineaza instalatia, Sorin Oprescu a spus ca, dupa ce s-a terminat monitorizarea ‘a ceea ce înseamna fiecare stâlp cu lumina, a ceea ce înseamna strazi principale, bulevarde’, se va realiza o economie de curent totala de aproximativ 30%.

„Consumul de energie va costa mult mai putin decât costa lumina pe artere necirculate între ora 2,00 noaptea si 6,00 dimineata”, a declarat primarul Capitalei.

Sorin Oprescu a mai spus ca a facut pentru locuitorii din zona si o parcare, pentru ca acestia, în urma lucrarilor efectuate în ultima perioada, duceau lipsa de asa ceva.

„Vizavi este o parcare pe care o s-o folosim pentru locuitorii din bloc, asa cum le-am promis, pentru ca ei nu mai au cum sa opreasca, sa poata sa-si lase masinile, iar în momentul acesta metroul, trenul si tramvaiul îmi aduc aminte de rautatile alea cu ‘facem statie de tramvai pe pod. Cine a mai pomenit?’. Uite ca a pomenit, pentru ca în momentul acesta tramvaiul care parcurge inelul principal, tramvaiul 1, este functional împreuna cu metroul, cu Gara de Nord si cu trenul”, a spus Oprescu. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie