Kenvelo deschide cel de-al 10-lea magazin TimeOut din tara in Baneasa Shopping City

 

Kenvelo, cea de-a doua mare retea de magazine de moda din tara, dupa Inditex, a deschis, în ultimul an, 10 magazine cu brandul TimeOut, în care s-a investit un milion de euro. Oferta de moda de acum a grupului Kenvelo – Lee Cooper, Tom Tailor, Kenvelo, plus brandul american TimeOut – ar trebui sa genereze afaceri de circa 35 de milioane de euro la sfârsitul lui 2013, conform calculelor CEO-ului Phillipe Besadoux.

timeout kenveloCel mai recent magazin TimeOut, care se deschide oficial, marti, în Baneasa Shopping City, ocupa o suprafata de 164 mp, iar investitia în amenajare s-a ridicat la 100.000 euro, plus înca 35.000 euro – investitia în stocuri. Reteaua TimeOut România numara cinci magazine deschise în Bucuresti, doua în Cluj si câte un magazin în Craiova, Pitesti si Ploiesti.

Care sunt însa veniturile asteptate de la TimeOut? „Vreau sa vând de 4.000 de euro pe metru patrat”, spunea Phillipe Besadoux, în urma cu un an, la relansarea brandului american TimeOut pe piata din România

„Nu suntem franciza, suntem parteneri cu TimeOut California (actionarii Kenvelo detin o participatie în cadrul TimeOut – n.red”, lamurea el tot atunci natura colaborarii cu brandul american.

Phillipe Besadoux este în continuare convins ca piata româneasca e înca departe de a-si fi epuizat apetitul pentru nume sonore din fashion. Explicatia lui? „Româniilor le place moda, le place sa se îmbrace bine. Cautam sa aducem branduri care lipsesc “, justifica managerul general al Kenvelo România interesul companiei de a avea marca TimeOut în portofoliu.

Pe de alta parte, recunostea tot el într-o discutie anterioara cu Capital, „avem si capitalul si know-how-ul necesare pentru a face astfel de investitii“. Filosofia de business a francezului care a preluat conducerea Kenvelo la sfârsitul lui 2008 nu este de extindere agresiva pe banii altora – de altfel, un joc în care s-au prins, în anii boomului economic, majoritatea retailerilor de fashion -, ci „ne întindem exact cât ne permitem. Raportul cost-eficienta trebuie sa ne multumeasca“, spunea Besadoux, explicând ca finantarea a venit mereu de la actionari, plus „un mic CAPEX (Capital Expenditure – fonduri utilizate de companie pentru investitii – n.red.)“.

Dupa extinderea agresiva din ultimii doi ani, grupul a ajuns sa opereze o retea de peste 80 de magazine, cu brandurile Lee Cooper, Tom Tailor, Kenvelo si TimeOut.

Cifra de afaceri a Kenvelo România în 2012 a fost de circa 23 mil euro, în scadere comparativ cu anul- reper 2008, când a atins 41,6 mil. euro. Compania a intrat pe piata româneasca în 2001. Istoria Kenvelo Group, detinut de oamenii de afaceri Piofrancesco Borghetti si Nilesh Sajnani, începe în 1989, în Cehia.

Valoarea estimata a pietei locale de moda – îmbracaminte, încaltaminte si accesorii livrate de producatori si retaileri, fie ei români sau straini – este de circa un miliard de euro. Cele mai mari retele de magazine sunt detinute de, Inditex, proprietarul Zara, H&M, C&A, New Yorker, Takko Fashion si Solmar Grup (Mango, Promod). Ileana Ilie, capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie