Furturile din cutiile de valori continua
Noii tâlhari nu mai intra cu pistoalele în banci pentru a pleca cu sacii plini de bani. Acum intra cu chei potrivite si pleaca cu banii, iar angajatii bancilor le zâmbesc politicos.
Numarul clientilor BCR care sustin ca le-au disparut bunurile si banii depozitati în casete de valori a crescut la 11 dupa ce alte trei persoane au facut reclamatie la Politie. Între timp, politistii care investigheaza furturile sustin ca au doi suspecti. Cei doi sunt clienti ai bancii de mai mult timp, iar în ultimele patru luni ar fi intrat frecvent în banca, de unde ar fi ridicat bani din cutii de valori, dupa ce au avut si ei bunuri în cutiile de valori ale unitatii si si-ar fi facut apoi dubluri ale cheilor de la acestea. Anchetatorii au ajuns la cei doi în conditiile în care acestia apar în imaginile de pe camerele de supraveghere ale bancii, surprinse vineri, înainte de a fi depusa prima plângere. Cei doi ar fi stat în sediul bancii sapte, respectiv 11 minute, mai spun sursele citate.
Clienti pradati de fosti clienti?
Cum au reusit însa hotii sa plece cu peste 1,5 milioane de euro, asa cum au reclamat pagubitii? Raspunsul pare sa stea în încuietorile cutiilor de valori din sediile bancilor. Conform unor surse din rândul anchetatorilor, încuietorile de la casetele de valori nu se schimba odata cu clientii. Astfel, dupa terminarea contractului cu un client, încuietoarea ramâne aceeasi si pentru urmatorul client. În cazul jafului de la BCR Pitesti, politistii iau în calcul ca hotii sunt fosti clienti ai bancii care au facut duplicate dupa cheile pe care le aveau de la casete. Dupa un timp, acestia au revenit în sediul bancii cu duplicatul cerând sa îsi goleasca propriile cutii de valori, dar de fapt goleau casetele noilor clienti.
BCR nu neaga, nu confirma
Reporterii „Adevarul“ au încercat sa afle de la reprezentantii BCR daca sistemul de închidere al casetelor de valori se schimba odata cu schimbarea clientilor sau ramâne acelasi. „Este o informatie pe care nu stiu daca ar fi bine sa fie publicata. Nu as putea sa va dau un raspuns la aceasta întrebare“, a declarat Cezar Marin, specialist relatii publice din cadrul BCR. De altfel, acesta a tinut sa precizeze ca, în afara comunicatului de presa al bancii nu are nimic de adaugat. În acel comunicat, BCR sustine ca banca „colaboreaza intens cu Politia si a pus la dispozitia anchetatorilor toate probele materiale si înregistrarile electronice pentru stabilirea adevarului“. Întrebat si despre sistemul de închidere al casetelor de valori, Cezar Marin a precizat ca toate sunt prevazute cu doua yale si se deschid doar cu cheia clientului si cea a functionarului bancii în acelasi timp. În aceste conditii, hotii nu ar fi putut goli celelalte casete de valori fara complicitatea functionarului care detine cheile. BCR neaga însa ca angajatii ar fi implicati. „Asteptam finalizarea anchetei, pâna în acest moment neexistând nicio dovada despre implicarea unor angajati ai bancii în incidentele reclamate“.
Citeste mai departe pe adevarul.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!