Brandurile pe Facebook. Cine „incaseaza” cele mai multe like-uri?

 

Afinitatea românilor pentru anumite marci, dar si abilitatea companiilor de a pune în practica strategii care sa atraga atentia fac ca nume recent intrate pe piata sa fie mult mai placute de români pe retelele de socializare fata de altele cu traditie. Banii vin cu timpul.

facebook likeLa aproximativ o luna de când si-au pus sigla pe fostele magazine Plus, nemtii de la Lidl adunau deja, pe pagina lor de Facebook, aproximativ 45.600 de fani din România. Retailerul a intrat imediat dupa lansare în topul magazinelor cu cele mai multi fani pe Facebook , plasându-se confortabil pe locul secund din cele 253 de pagini la categoria „magazine locale” de atunci, potrivit facebrands.ro, serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook în România.

Acum, Lidl are deja o „istorie” de aproximativ 2 ani pe plan local si peste un milion de fani, fiind lantul de magazine cu cel mai mari numar de fani din cele 385 cu pagini de Facebook. Mai mult, în clasamentul general facebrands.ro, este pe pozitia a 14, dupa mai multi cântareti. Spre comparatie, competitorul Mega Image, operatorul celui mai mare lant de supermarketuri din România, a strâns doar aproximativ 247.000 de fani. Urmeaza carrefour România, cu aproximativ 216.000 de fani si Billa cu peste 162.500.

Fashion-ul bate IT&C-ul la like-uri

La categoria magazine online, s-a detasat net fashiondays.ro, cel mai mare club privat de cumparaturi din Romania, cu aproximativ 1,3 milioane de vizitatori. Cu sediul central în Elvetia si birouri în România, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Italia, Germania, Polonia, Slovacia si Slovenia, Fashion Days- parte din Naspers Group- este pe pozitia a opta în clasamentul general.  Urmeaza eMag cu aproximativ 587.000 de fani si Crystal Glamour cu 320.000 de fani.

Brandul românesc care a batut Coca Cola si Pepsi

Aqua Carpatica, brandul de apa produs de Carpathians Springs SRL-una dintre companiile apartinând Valvis Holding al omului de afaceri Jean Valvis, a reusit sa „bata” Coca Cola si PepsiCo în materie de „like-uri”. Pagina Aqua Carpatica a reusit sa adune peste 848.000 de fani, fiind pe locul unu din 344 de pagini înscrise la categorie bautura si mâncare. Urmeaza pagina Pepsi cu aproximativ 830.700 si Doncafe cu aproximativ 751.000 de like-uri, în timp ce pagina Coca Cola este de abia pe pozitia a opt-a, cu 460.000 de funi.

Cum se creste pe Facebook

Dincolo de afinitatea românilor pentru anumite branduri, numarul de fani de pe Facebook este si o reflectie a strategiei de marketing si PR a unei anumite companii. Pentru unele firme comunicarea prin social media este mai importanta decât pentru altele, astfel ca si bugetele alocate sunt extrem de diferite. La fel, si activitatea pe Facebook este extrem de importanta, numarul de like-uri crescând si în functie de numarul si frecvensa postarilor. Nu în ultimul rând, una dintre cele mai facile dar si mai eficiente  metode de a atrage fani pe Facebook este aceea de a organiza diverse concursuri. „Aceste cai de comunicare (prin social media n.red) reprezinta posibilitatea de a le transmite consumatorilor nostri informatii despre produse, oferte, locuri de munca sau extinderea retelei de magazine. În acelasi timp, apreciem sugestiile, asteptarile si propunerile venite pe aceasta cale directa de la clientii nostri, întrucât contribuie la îmbunatatirea permanenta a calitatii produselor si serviciilor noastre”, declarau reprezentantii Lidl la putin timp de la intrarea pe piata. economica.net

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie