Anularea deciziei CNA privind spoturile de promovare a proiectului de la Rosia Montana, solicitata in instanta de sindicatul minerilor
Sindicatul „Viitorul Mineritului” (SVM) a solicitat, miercuri, Curtii de Apel Bucuresti suspendarea si anularea deciziei Consiliului National al Audiovizualului (CNA) de marti, de oprire de la difuzare a spoturilor de promovare a proiectului minier de la Rosia Montana.
„Oamenii din Rosia Montana au dreptul sa-si faca vocea auzita si, doar pentru ca unora nu le place ce aud, nu înseamna ca nu putem sa ne aparam dreptul la opinie si la munca”, se arata într-un comunicat al sindicatului.
SVM mai spune ca, „în calitate de titular al spoturilor publicitare suspendate”, ataca aceasta decizie în instanta „pe baza a cinci argumente esentiale: nu exista o motivare a acestei decizii, în afara enumerarii generale a unor articole de lege pe care este evident ca nu le-am încalcat, luarea unei decizii cu privire la spoturile publicitare în cauza nu era inclusa pe ordinea de zi a sedintei CNA din 15.10.2013, luarea unei decizii cu privire la spoturile publicitare s-a facut cu încalcarea unui elementar drept la aparare al nostru, neavând în niciun fel posibilitatea sa ne exprimam punctul de vedere în respectiva sedinta care a precedat decizia, decizia atacata a fost adoptata cu încalcarea normelor de ordine publica privitoare la procedura de vot, nefiind întrunit un cvorum valabil, si decizia contestata a fost luata în absenta punctului de vedere al Consiliului Român pentru Publicitate”.
„Am solicitat instantei sa constate ca decizia CNA este evident nelegala, pentru ca e revoltator cum o institutie a statului încalca dreptul elementar la aparare si la opinie”, mai spune SVM, care se recomanda drept „o organizatie non-profit care apara dreptul la munca al oamenilor din zona miniera Rosia Montana si împrejurimi” si sustine ca acesti oameni vor fi lipsiti, în virtutea deciziei CNA „de o modalitate legala si democratica de manifestare a propriilor opinii si a vointei lor cu privire la proiectul minier în dezbatere”.
CNA a analizat, marti, 11 spoturi de promovare a proiectului de exploatare miniera de la Rosia Montana, difuzate între 1 septembrie si 6 octombrie la principalele televiziuni nationale, constatând ca acestea încalca legislatia audiovizualului si hotarând oprirea lor de la difuzare. Laura Mitran, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!