Proprietarul GFR, Gruia Stoica, a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa, restituirea de urgenta a sumei de 30 milioane euro, garantia si avansul pentru CFR Marfa

 

Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), a declarat marti ca a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini conditiile de preluare a companiei.

gruia stoicaEl s-a declarat surprins de delaratia ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, care a afirmat luni ca este analizata oportunitatea retinerii garantiei.

GFR a depus o grantie de 10 milioane de euro si a depus un avans de 20 milioane de euro într-un cont escrow, reprezentând 10% din valoarea actiunilor CFR Marfa pe care urma sa le preia. Daca privatizarea s-ar fi încheiat cu succes, GFR trebuia sa achite înca 172 milioane de euro.

Potrivit consultantului juridic care asista GFR, întrucât privatizarea CFR nu s-a realizat garantia trebuie recuperata de îndata, în timp ce banii din contul escrow ar trebui sa fie disponibili în trei zile de la notificarea GFR.

Consultantul juridic a adaugat ca este analizata si posibilitatea ca GFR sa solicite daune, dar nu a fost luata înca o decizie.

Gruia Stoica a declarat ca îsi doreste ca privatizarea sa fie dusa pâna la capat.

„Ne dorim sa ducem aceasta privatizare pâna la capat. Este ceva de genul operatie reusita, dar facem tumori, vânzatorul nu si-a îndeplinit câteva clauze contractuale”, a afirmat Stoica într-o conferinta de presa.

Anterior, proprietarul GFR a afirmat ca analizeaza posibilitatea de a cere o ordonanta presedintiala în justitie prin care privatizarea CFR Marfa sa continue.

Consultantul juridic al GFR a afirmat ca Ministerul Transporturilor a început procesul de privatizare a CFR Marfa fara sa aiba acordul bancilor creditoare ale CFR, adaugând ca a fost informat de aceasta situatie abia luni.

Stoica a mentionat ca 7 din cele 12 banci finantatoare ale CFR Marfa nu au fost de acord cu transferul de proprietate.

El a reiterat ca daca procesul de privatizare va fi reluat, atunci GFR va participa din nou.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut finaliza la termenul limita, luni, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Anexa actului normativ pentru privatizarea CFR Marfa prevede ca transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de 51% din actiuni se realizeaza la data îndeplinirii cumulative a cinci conditii: emiterea unei decizii din partea autoritatilor de concurenta; finalizarea de catre vânzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra companiei la data semnarii contractului si definitivarea structurii capitalului social al societatii în urma operatiunii; obtinerea de catre vânzator de la finantatorii interni si externi ai societatii a unui acord cu privire la modificarea structurii actionariatului societatii, ca efect al încheierii contractului; creditarea contului vânzatorului cu toate sumele datorate de cumparator si semnarea declaratiei privind transferul dreptului de proprietate asupra pachetului de actiuni în registrul actionarilor si de actiuni al societatii.

Consiliul Concurentei nu a putut da avizul pâna luni, institutia cerând date suplimentare privind tranzactia.

GFR a notificat în data de 24 septembrie Consiliului Concurentei concentrarea economica pe care o va realiza prin preluarea pachetului de actiuni reprezentând 51% din actiunile CFR Marfa. Întrucât documentatia depusa nu era completa, Consiliul Concurentei a solicitat GFR transmiterea tuturor informatiilor pâna pe data de 21 octombrie 2013.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat luni seara ca Grup Feroviar Român (GFR) ar fi putut plati pentru actiunile CFR Marfa, ca ministerul a îndeplinit toate conditiile pentru transferul de proprietate si ca procesul de privatizare va fi reluat.

„Cumparatorul ar fi putut plati astazi, renuntând la conditiile suspensive din contract. Au fost trei astfel de conditii la care s-a facut referire: finalizarea de catre vânzator a conversiei creantelor detinute de stat asupra societatii la data semnarii contractului, conditie îndeplinita de vânzator, o alta conditie suspensiva se referea la avizul favorabil al Consiliului Concurentei, aceasta fiind exclusiv în sarcina cumparatorului, care ar fi putut face notificare imediat dupa ce a câstigat licitatia (în luna iunie – n.r.), însa a facut acest lucru la 22 de zile de la semnarea contractului (începutul lunii septembrie – n.r.), si aceasta doar dupa ce a fost notificat de comisia de privatizare”, a afirmat Manescu.

În ceea ce priveste a treia conditie, respectiv obtinerea de catre vânzator de la finantatorii interni si externi ai CFR Marfa a acordului de modificare a structurii actionariatului companiei, Manescu a spus ca notificarile au fost transmise de comisia de privatizare la timp, însa nu toate bancile au avizat favorabil pâna acum.

Ministrul Transporturilor a aratat ca, în aceste conditii, s-a aplicat prevederea din contract care spune ca daca în termen de 60 de zile nu sunt îndeplinite conditiile acordul se desfiinteaza.

În luna iunie, GFR a fost declarat câstigator în procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru 51% din actiuni.

Guvernul s-a angajat fata de FMI ca, în cazul în care tranzactia nu este finalizata, sa vânda pachetul majoritar de la CFR Marfa unui alt investitor strategic. Carol Dan, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie