Bogdan Chiritoiu: Consiliul Concurentei va solicita acte suplimentare de la GFR pentru avizarea preluarii CFR Marfa

 

Consiliul Concurentei va trimite joi o solicitare catre Grup Feroviar Român (GFR) prin care va cere acte suplimentare necesare pentru avizarea preluarii CFR Marfa, a declarat presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu, la o conferinta pe teme de concurenta.

Bogdan Chiritoiu„În perioada urmatoare, ne vom concentra pe preluarea CFR Marfa. Astazi (joi – n.r.) trimitem o cerere la GFR prin care le cerem si alte acte. Vrem sa dam un verdict cât mai repede, vom încerca sub termenul de cinci luni. Noi ne-am pregatit pentru acest caz, am început sa ne încalzim înca din februarie, asa ca am încredere ca vom reusi sa mergem repede”, a spus, joi, Chiritoiu.

El a adaugat ca a informat Comisia Europeana cu privire la acest caz, iar autoritatea de la Bruxelles urmeaza sa decida în maximum doua saptamâni daca acest caz ramâne în analiza Consiliului Concurentei sau este de competenta Comisiei Europene.

„Trebuie sa vedem daca s-a respectat decizia CSAT potrivit careia CFR Marfa trebuie sa renunte la unele componente unde are monopol, precum instalatiile de încarcare-descarcare, unde are monopol. Acestea se vor muta, probabil, la CFR Infrastructura. Apoi va trebui sa vedem daca sunt anumite trasee unde aceasta concentrare ar avea o pozitie atât de puternica încât n-ar mai exista concurenta’, a afirmat Chiritoiu.

Grup Feroviar Român (GFR) a depus legal notificarea la Consiliul Concurentei pentru a solicita aprobarea achizitiei CFR Marfa, a anuntat, la începutul acestei saptamâni, Bogdan Chiritoiu.

”GFR a depus legal notificarea. A transmis si o serie de completari, respectiv anexele (la contractul de privatizare, care lipseau din dosarul depus saptamâna trecuta – n.r.). Mai are o serie de precizari de transmis, în special referitoare la definirea pietelor”, a afirmat Chiritoiu.

Declaratiile sefului autoritatii nationale de concurenta vin dupa ce, saptamâna trecuta, GFR a depus o serie de acte la Consiliul Concurentei, însa notificarea nu era completa, întrucât lipseau anexele la contractul de privatizare.

Termenul pâna la care Consiliul Concurentei trebuie sa dea un raspuns este de cinci luni de la primirea documentatiei complete.

Chiritoiu a precizat, la finele saptamânii trecute, la Sinaia, ca nu este exclusa nicio varianta de raspuns din partea Concurentei.

”Cotele de piata sunt mari si ne uitam la asta. Putem spune ‘da’, ‘nu’ sau ‘da, conditionat’. Conditiile pot fi de ordin structural, cum ar fi renuntarea la anumite parti din aceste companii. Ne putem uita si la partea de contracte. Este mai putin probabil sa punem conditii pe partea de pret, dar ne vom uita si la asta. Nimic nu este exclus”, a explicat Chiritoiu.

Întrebat ce se va întâmpla daca raspunsul Concurentei va fi negativ, Chiritoiu a raspuns ca, în acel caz, toata tranzactia va fi blocata.

Duminica, presedintele Traian Basescu a declarat ca, din informatiile pe care le detine, GFR nu va avea banii necesari la termenul stabilit, pentru a duce la capat preluarea CFR Marfa.

”Pe 4 octombrie, GFR-ul (Grup Feroviar Român – n.r.), cel care a fost declarat câstigator al licitatiei, trebuie sa aiba depozitul de 20,2 milioane de euro ca garantie, dupa care în 30 de zile trebuie sa vina cu diferenta de înca 180 de milioane. Nu vreau sa descurajez investitorul, dar din câte stiu nu-i va avea. Si atunci se cauta tot soiul de tertipuri cum a fost si acela cu întârzierea semnarii contractului, ca s-a plimbat hotarârea de guvern”, a sustinut Traian Basescu, într-o emisiune televizata.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarata pe 20 iunie 2013 câstigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vânzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR face parte din grupul de firme Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfa în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.(AS – operator: Lungu Petruta, autor: Florentina Cioaca, editor: Oana Tilica), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie