Documentatia depusa de GFR la Consiliul Concurentei pentru preluarea CFR Marfa, incompleta

 

Solicitarea depusa marti de Grup Feroviar Român (GFR) la Consiliul Concurentei pentru aprobarea preluarii CFR Marfa este incompleta, a declarat sâmbata, la Sinaia, presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

Bogdan Chiritoiu‘Solicitarea nu este completa si le vom trimite saptamâna viitoare o cerere sa completeze datele. Noi vom da un raspuns cât mai curând posibil. Termenul în care trebuie sa dam un raspuns este de cinci luni de la primirea documentatiei complete’, a spus Chiritoiu.

Potrivit acestuia, nu este exclusa nicio varianta de raspuns din partea Concurentei.

‘Cotele de piata sunt mari si ne uitam la asta. Putem spune „da”, „nu” sau „da, conditionat”. Conditiile pot fi de ordin structural, cum ar fi renuntarea la anumite parti din aceste companii. Ne putem uita si la partea de contracte. Este mai putin probabil sa punem conditii pe partea de pret, dar ne vom uita si la asta. Nimic nu este exclus’, a explicat Chiritoiu.

Întrebat ce se va întâmpla daca raspunsul Concurentei va fi negativ, Chiritoiu a raspuns ca, în acel caz, toata tranzactia va fi blocata.

‘Am discutat si cu Comisia Europeana despre acest caz si îi vom anunta saptamâna viitoare ca am primit notificarea. Chiar daca documentele nu sunt complete, le vom spune celor de la Comisie ce avem’, a adaugat Chiritoiu.

Consiliul Concurentei a anuntat vineri, printr-un comunicat de presa, ca a solicitat informatii din piata despre concentrarea economica formata dupa preluarea companiei CFR Marfa de catre Grup Feroviar Român (GFR).

CC este interesat de observatiile si punctele de vedere ale tertilor, inclusiv concurenti si clienti ai partilor implicate, în legatura cu aceasta tranzactie.

„Dorim sa aflam opiniile actorilor din piata, sa strângem cât mai multe informatii pentru a putea analiza cât mai obiectiv impactul pe care îl poate avea aceasta tranzactie asupra economiei’, a declarat presedintele Consiliului Concurentei, Bogdan Chiritoiu.

Grup Feroviar Român, societate din grupul Grampet, a notificat, marti, Consiliului Concurentei concentrarea economica pe care o va realiza prin preluarea pachetului de actiuni reprezentând 51% din capitalul social al CFR Marfa. Societatile implicate în concentrarea economica notificata realizeaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar.

În ceea ce priveste analiza concentrarilor economice, în functie de dimensiunea operatiunii respective (nationala sau comunitara), aceasta poate fi realizata fie de Consiliul Concurentei, fie de Comisia Europeana.

„Începând cu data primirii unei notificari complete, care contine toate elementele necesare pentru a permite controlul eficient al unei operatiuni de concentrare economica, termenul legal maxim în care institutia noastra va emite o decizie în ceea ce priveste compatibilitatea unei operatiuni de concentrare economica cu un mediu concurential normal este de cinci luni’, se arata în comunicatul Consiliului Concurentei.

Ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, a declarat, joi, ca este „cu ochii pe ceas”, în contextul în care Grup Feroviar Român /GFR/ trebuie sa vireze pâna în data de 4 octombrie garantia în procesul de privatizare a companiei CFR Marfa, iar în 30 de zile întreaga suma.

„Eu am obligatia sa respect contractul si Hotarârea de Guvern, am niste termene prevazute. Sunt cu ochii pe ceas, ma uit sa fie respectate aceste termene. Am trimis la CFR Marfa, CFR Calatori si CFR Infrastructura o comisie formata din Corpul de Control si functionari ai Ministerului Transporturilor, specialisti pe domeniul de infrastructura feroviara tocmai pentru a vedea în ce masura, în momentul de fata, pot sa fac un anunt cu privire la situatia pe care am gasit-o. Grup Feroviar Român trebuie sa vireze pâna pe 4 octombrie garantia, iar în 30 de zile toti banii”, a spus Manescu, la „Bucharest Forum 2013″.

La începutul acestei saptamâni, ministrul Transporturilor afirma ca procesul de privatizare a companiei CFR Marfa va fi reluat, în cazul în care actuala procedura esueaza, dar a dat asigurari ca, deocamdata, procedura de privatizare este ”în regula”.

Compania Grup Feroviar Român /GFR/ a fost declarata pe 20 iunie 2013 câstigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, iar contractul de vânzare-cumparare a pachetului de 51% din capitalul social al societatii catre societatea comerciala Grup Feroviar Român a fost semnat în data de 2 septembrie 2013.

Pretul oferit de GFR a fost de 202 milioane de euro. În plus, GFR si-a asumat investitii de aproximativ 900 milioane de lei la CFR Marfa.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. Face parte din grupul de firme Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica.

GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfa în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.(AS—Autor: Florentina Cioaca, editor:Nicoleta Gherasi), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie