Autostrada Brasov-Sibiu, o noua autostrada care va fi construita din fonduri europene

 

Compania de Autostrazi va comanda un studiu de fezabilitate pentru o autostrada Brasov-Sibiu, desi actualul traseu de pe coridorul IV paneuropean, Sibiu-Pitesti, ramâne teoretic în picioare. Noua autostrada ar fi urma sa fie construita tot din fonduri europene.

autostrada transilvalia bechtelAutoritatile vor organiza în acest an licitatia pentru studiul de fezabilitate pentru constructia autostrazii Sibiu-Brasov, iar lucrarile de constructie vor fi finantate din fonduri europene, a declarat noul director al Companiei Nationale de Austostrazi (CNADNR), Narcis Neaga. „Anul acesta dam drumul la studiul de fezabilitate, dupa ce vom gasi sursa de finantare pentru el. Finantarea constructiei se va face din fonduri europene” a declarat Neaga pentru ECONOMICA.NET.

Seful de la Autostrazi a explicat ca acest nou proiect, chiar daca este mai ieftin, nu exclude în nici un caz constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, de pe coridorul IV, care este inclusa în Programul Operational Sectorial Transporturi (POS-T) în exercitiul financiar 2014-2020. „Autostrada Sibiu-Brasov este o varianta. Una nu o exclude pe cealalta. Autostrada Sibiu-Pitesti este scumpa, ar consuma aproape toata alocatia noastra pe POS-T” a explicat Neaga. El a mai spus ca, prin Brasov, „ai ajunge la Bucuresti si ti-ar mai ramâne si bani”.

Oficialul CNADNR nu a estimat vreun cost al autostrazii Sibiu-Brasov, dar a spus ca în anul 2020 aceasta va fi deschisa traficului.

În momentul de fata, singura portiune de autostrada de pe Coridorul IV (care leaga Bucurestiul de granita de vest a României) care nu este în nici o procedura de licitatie, este Sibiu-Pitesti. Autostrada are 116 km si un cost estimat de 3,2 miliarde de euro, explicabil prin faptul ca jumatate din traseu înseamna tuneluri si viaducte. În cazul în care, în final, va fi finantata din fonduri europene nerambursabile, 85% din bani vor veni de la Bruxelles. Desi se vorbeste de ani de zile despre ea, aceasta portiune de autostrada are doar studiul de fezabilitate realizat.

Pe de alta parte, o autostrada Sibiu-Brasov, chiar daca ar lungi drumul din Bucuresti spre granita de vest a României, ar avea un sens datorita faptului ca, teoretic, la momentul finalizarii ei, ar fi terminat si tronsonul Comarnic-Brasov. Acesta va fi realizat însa în sistem de concesiune, deci ulterior soferii vor fi taxati.

Distanta între Sibiu si Brasov pe actuala infrastructura rutiera este de 143 de kilometri, dar prin zona de deal.

Lobby politic

Primarul orasului Sibiu si numarul doi în PNL, Klaus Johannis, a sustinut, la începutul acestei luni, ca o autostrada Sibiu-Brasov ar fi mai usor si mai rapid de construit decât o autodstrada Sibiu-Pitesti. Potrivit presei locale, edilul a discutat aceasta varianta inclusiv cu premierul Victor Ponta.

Luna trecuta, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a respins cererea de acord de mediu pentru autostrada Sibiu-Pitesti. Institutia si-a motivat decizia prin faptul ca promotorul proiectului, CNADNR, nu a depus toate documentele solicitate de catre Agentie în mai multe rânduri, în cei trei ani de când a fost înaintata solicitarea. economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie