CNADNR face consultanta in loc de autostrazi
Ministerul Marilor Proiecte si Compania Nationala de Drumuri, ambele sub directa supraveghere a lui Dan Sova, ar trebui sa fie preocupate de atragerea investitorilor straini în tara, respectiv de constructia de drumuri si autostrazi. Daca parteneriate public – private nu avem, concesiuni nici atât, nici cu santierele nu stam mai bine.
Un singur lot de autostrada, repectiv Lugoj – Deva si-a gasit constructori în acest an. Asta dupa ce au stat în analiza aproape un an de zile. În rest, CNADNR face ceea ce stie mai bine – consultanta.
Jurnalul National a relatat, de altfel, modul în care Dan Sova a redeschis si robinetul banilor pentru avocati. Doua proceduri au fost demarcate în urma unui ordin de ministru semnat de Dan Sova, ordin care constata nevoia serviciilor de avocatura. Daca avem milioane de euro pentru avocati, de ce nu am avea bani si pentru consultanti.
Un consultant este desemnat în cadrul oricariei lucrari de infrastructura. Acesta este cel care tine legatura cu Compania de Drumuri, urmareste lucrarile si se asigura ca plata acestora se face în conformitate cu ceea ce exista si pe santier.
De aceasta data, CNADNR vrea un consultant peste consultant. Mai exact, un pod de pe DN 61, peste râul Arges, are nevoie de „servicii consultanta pentru urmarirea comportarii pe perioada de garantie a lucrarilor executate la obiectivul de investitii <pod pe DN 61 km 74+015 peste râul Arges la Ionesti>”.
Valoarea estimata a contractului este de 130.373 lei, fara TVA. Sursa de finantare este bugetul de stat, prin Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura sI Investitii Straine.
Acesta “nu cuprinde însa cot ape diverse si neprevazute, pretul contractului va fi ajustat nu mai devreme de 12 luni de la data emiterii ordinului de începere pentru serviciile de consultanta”, potrivit documentului postat pe site-ul CNADNR. Astfel, contractul poate fi majorat, din moment ce aceasta prevedere este trecuta negru pe alb în anuntul de participare publicat Companie.
Ce trebuie sa faca noul consultant? Sa preia documentele de la consultantul care a asistat la executia lucrarii si sa inspecteze podul pe perioada de garantie. Ori, garantia unei lucrari de infrastuctura o asigura constructorul. În aceste conditii, putem sa ne întrebam de ce mai plateste Compania, din bani de la buget, un alt consultant decât cel care a asistat la lucrari si care a fost deja platit pentru asta? De ce este necesar un alt “consultat” care sa se preocupe cu rapoarte pe un obiectiv finalizat? În aceste conditii, desi suma este generoasa, pretentiile CNADNR cu privire la noul consultant sunt departe de a fi severe: un inginer rezident si un birou în Bucuresti. Iulia Barbu, jurnalul.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!