Care sunt standardele minimale in domeniul medierii, cerute de legislatia europeana?

 

In toate documentele europene privind medierea se vorbeste despre standardele medierii care sunt recunoscute prin calificarea ca mediator a unor profesionisti in domeniul comunicarii  prin parcurgerea unor cursuri initiale si ulterioare.

legislatieLa nivel european accentul pe calificarea in mediere si pastrarea unor standarde minimale pentru ca actul de mediere sa fie eficient si sa aiba rezultatele scontate, cade atat pe formarea initiala dar mai ales pe formarea si pregatirea continua a mediatorilor.

Tot in aceste documente se observa disctinctia dintre mediere si tranzactia juridica, si deasemeni se impune statelor care reglementeaza medierea sa nu contopeasca aceste proceduri deoarece difera foarte mult, medierea nefiind un atribut al juristilor, constand intr-o cu totul alta abordare a conflictului de catre acel tert neutru si imparial care vine sa ajute partile prin metode nonjuridice – de comunicare si negociere – sa ajunga la o solutie in conflict. Se puncteaza deasemeni  fondul medierii ca fiind nevoile si interesele partilor din conflict, si nu drepturile si obligatiile asa cum acestea reprezinta fondul unui proces judiciar ori a unei tranzactii juridiciare.

Interesant cum Romania a respectat conditiile si recomandarile europene in domeniul medierii, chiar daca de-a lungul timpului, de fiecare data ca se modifica intr-un sens sau altul legea medierii, cei care nu o intelegeau doreau sa o adopte ca o procedura proprie profesiei lor. Nu ascund faptul ca fac referire la avocati.

Asa cum sistemele de justitie cat si conceptele de justitie si respectarea drepturilor si intereselor cetatenilor evolueaza, asa ar trebui sa evolueze si conceptiile celor angrenati in actele de infaptuire a justitie, pentru a intelege metodele noi , inovative si eficiente de management al conflictelor, fie civile, fie familiale, fie penale, etc.

Respingerea a ceea ce este nou este de inteles, insa nu si pentru profesionistii in drept care sunt obligati deontologic sa fie la zi cu noutatile in domeniul solutionarii conflictelor si litigiilor prin modurile cele mai rapide si avantajoase financiar, pentru ca  clientii lor sa beneficieze de servicii de asistenta si consultanta specializata si de cea mai buna calitate. Mediator Dorin Ilie

Citeste mai departe pe blog.mediatoru.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie