Patru din zece angajati ar parasi oricand actualul angajator – studiu
Patru din zece angajati nu sunt deloc motivati si implicati în activitatile pe care le fac la serviciu, iar numarul celor care doresc sa îsi paraseasca actualul angajator este în crestere. Datele vin dintr-un studiu international, dar oare cum se traduce stabilitatea în crestere a angajatilor români din ultimii ani?
Daca în trecut se zicea ca banii nu sunt chiar atât de importanti pentru retentia angajatilor, anii de criza au adus din nou pe podium salariul în topul factorilor care ajuta la cresterea asa-numitului „engagement” din organizatii. Astfel, potrivit unui studiu realizat de brokerul de asigurari Aon Hewitt, pachetul salarial a urcat pe locul 3 în 2012 (fata de locul 6 în 2011) în clasamentul celor mai importanti factori care stimuleaza cresterea implicarii angajatilor. Oportunitatile de cariera si reputatia companiei ocupa primele doua pozitii în acest top.
„Recesiunea economica din ultimii ani a indus efecte directe nefavorabile si asupra angajatilor. Practicile devenite comune în contextul crizei – înghetarea salariilor, reducerea beneficiilor, restructurarile urmate de concedieri masive – sunt masuri ce rezida înca în mintea angajatilor. Cresterea si mentinerea la cote ridicate a ratei somajului, în special în rândul tinerilor, aduc personalului un plus de stres si de incertitudine, reducând nivelul sau de implicare si îngreunând procesul de dezvoltare a unui atasament consistent fata de compania angajatoare„, este de parere Marius Iancu, corporate clients director al subsidiarei locale a Aon Hewitt.
Cuvântul „engagement„”nu are o traducere exacta în limba româna, astfel ca autorii studiului definesc acest concept drept o stare de implicare emotionala si intelectuala a angajatului fata de companie, care are ca rezultat final o crestere a performantei angajatului.
Desi patru dintre zece angajati intervievati la nivel mondial sunt de-a dreptul demotivati la serviciu, studiul Aon Hewitt arata totusi ca nivelul de engagement al angajatilor este în crestere cu 2% fata de anul 2011. De altfel, 60% dintre angajati erau „engaged” si în 2009, atunci când criza înca nu se resimtea în majoritatea organizatiilor. Au luat angajatorii masuri de crestere a nivelului de implicare a angajatilor în companiii sau aceasta crestere este o consecinta a reticentei angajatilor de a face schimbari drastice în perioade economice incerte?
Citeste articolul integral pe businessmagazin.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!