Lenovo a urcat pe prima pozitie in clasamentul furnizorilor de PC-uri din Romania

 

Lenovo a urcat pe prima pozitie în clasamentul furnizorilor de PC-uri din tara noastra, la finele lunii iunie, cu o cota de piata de 19,6%, au anuntat, recent, reprezentantii companiei. În aceeasi perioada a anului trecut, cota Lenovo pe piata locala era de 10,9%.

lenovo logoPreluarea primului loc pe piata de PC-uri din tara noastra a venit în aceeasi perioada cu ascensiunea pe prima pozitie la nivel global, pe acest segment. Potrivit datelor furnizate de companiile de cercetare de piata IDC si Gartner, Lenovo a ajuns la o cota de 16,7% din piata de PC-uri la nivel mondial, cu 1,7 puncte procentuale mai mult decât în perioada similara a anului trecut.

În regiunea EMEA (Europa,Orientul Mijlociu si Africa), Lenovo a devenit lider de piata în zece dintre tarile zonei, inclusiv Româ­nia, si cel mai mare furnizor de PC-uri din Europa de Est. În urma acestei evolutii, grupul si-a consolidat pozitia a doua în clasamentul producatorilor de PC-uri din EMEA, cu o cota de piata de 13,2%, în crestere cu 4,4 puncte procentuale fata de anul anterior. Veniturile Lenovo în EMEA au crescut cu 18% în al doilea trimestru calendaristic al acestui an, pâna la 1,9 miliarde dolari, reprezentând 21% din veniturile globale ale com­paniei.

Aurel Netin, director general Lenovo România si Bulgaria, a pus atingerea primei pozitii pe piata noas­tra de PC-uri pe seama cresterii constante în fiecare trimestru, în ultimii doi ani. „Datoram aceasta pozitie produselor de calitate, inovatiei permanente, partenerilor nostri si prezentei active în toate cele trei segmente de business (enterprise, IMM-uri si clienti persoane fizice)”, a declarat domnia sa.

Un rol important l-a jucat si administrarea stocurilor, echipa locala fiind preocupata ca noile comenzi sa fie plasate în piata, a mai precizat Aurel Netin.

Pentru acest an, Lenovo tinteste consolidarea pozitiei pe piata locala, prin protejarea primului loc în clasamentul producatorilor de PC-uri si „atacarea” segmentului de tablete si smartphone-uri, potrivit domniei sale. Intrarea pe piata regionala de smartphone-uri urmeaza sa aiba loc luna viitoare, prin livrarea unui lot de 20.000 unitati catre Telenor Serbia, patrunderea în România fiind planificata sa aiba loc pâna la sfârsitul acestui an. „Pentru a avea rezultate bu­ne pe seg­mentul smart­phone-urilor, trebuie sa investim în pregatirea oamenilor de vânzari, în dezvoltarea retelei de dis­tributie si în branding, pentru ca este o alta piata, în care dorim sa ne facem un nume. Suntem, însa, pregatiti, pentru ca piata telefoanelor inteligente se muta dinspre zona premium catre cea de larg consum, respectiv dinspre pietele mature catre cele emergente, iar Lenovo pe aceste piete are experienta necesara pentru a performa”, a subliniat directorul general pentru România si Bulgaria al companiei.

Pe segmentul de PC-uri, planul de consolidare cu­prinde cresterea co­tei de piata, în de­trimentul competitorilor si majorarea distantei fata de ocupantul pozitiei a doua, explica Aurel Netin, care adauga: „O distanta mica fata de urmatorul loc nu este linistitoare, pentru ca daca cineva plaseaza un ordin mare într-un trimestru, te poate detrona. O diferenta de cinci puncte procentuale ar fi de dorit”.

Motorul cresterii din al doilea trimestru al acestui an l-a reprezentat zona de clienti mari, cu peste 500 de utilizatori/companie, care a generat 25% din cifra de afaceri a Lenovo în tara noastra, a afirmat Aurel Netin. Din piata totala de PC-uri din România, 60% o constituie segmentul de clienti persoane fizice, 30% cel de IMM-uri si 10% cel de companii mari, conform datelor Lenovo. În cazul corporatiilor, Lenovo a ocupat primul loc, în trimestrul doi, în clasamentul furnizorilor de PC-uri, pe zona de IMM-uri s-a situat pe pozitia a doua, în timp ce pe segmentul de persoane fizice este prezenta în top trei, a precizat Aurel Netin. „Astfel, daca la companiile mari trebuie sa ne mentinem pozitia, la IMM-uri trebuie sa crestem canalele de vânzare, iar la persoane fizice sa crestem numarul produselor la raft”, arata domnia sa.

Lenovo a obtinut, în anul fiscal care s-a încheiat la 31 martie 2013, un profit de 635 milioane dolari la nivel global, pe fondul unor vân­zari anuale record de 34 miliarde dolari, în crestere cu 15% fata de anul precedent. Relativ la rezultatul net realizat în anul fiscal precedent, profitul din acest an a urcat cu 34%. Profitul anual înainte de impozitare a crescut cu 38%, la 801 milioane dolari. Alexandru Sârbu, bursa.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie