Financial Times: Dacia, cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care infloresc in Europa
Faptul ca masina cu cea mai puternica crestere a vânzarilor în Europa este o marca româneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pietele dezvoltate, arata un articol publicat joi în cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlata de Renault, contrazice cea mai grava scadere a vânzarilor de autoturisme în Europa din ultimele doua decenii prin atragerea de clienti de la rivalii mai cunoscuti si înregistrând o marja de profit înregistrata doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rau pentru o marca de automobil care nu a fost niciodata destinata pentru pietele dezvoltate.
‘O combinatie de low-cost engineering, simplitate, dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est, la care se adauga consumatorii din Europa de Vest care îsi diminueaza bugetele, au facut din Dacia brandul cu cea mai mare crestere a vânzarilor de pe continent si cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care înfloresc în Europa’, subliniaza Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, în prezent masinile ieftine reprezinta 18% din vânzarile de autoturisme în Europa, în crestere fata de 13% în 2002, afectând vânzarile jucatorilor traditionali precum Ford, Renault si Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia si al altor masini concepute si construite pe pietele emergente este simplu: pretul. În Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000 de lire mai putin decât ceea ce ofera rivalii.
‘Este cel mai bun exemplu de masina dezvoltata pentru pietele emergente care a fost introdusa pe pietele dezvoltate si a fost un real succes’, a declarat profesorul Jan-Benedict Steenkamp, autor al cartii Brand Breakout, un studiu al brandurilor emergente care concureaza la nivel mondial.
Gratie marcii Dacia, grupul Renault înregistreaza vânzari superioare pietei în Europa de Vest. Compania franceza a informat ca marca sa româneasca a fost responsabila pentru 24% din vânzarile grupului în Europa în prima jumatate. Daca nu ar fi fost popularitatea crescuta a brandului Dacia, vânzarile Renault ar fi scazut cu peste 10% în prima jumatate a anului.
Desi Renault nu dezvaluie detalii financiare în legatura cu brandul Dacia, analistii de la Morgan Stanley Research au calculat ca în 2012 a înregistrat o marja de profit de 9%, fata de o marja negativa de 2% pentru brandul Renault.
Însa Renault nu este singur. Constructorul auto american Ford va aduce anul viitor în Europa modelul EcoSport, un SUV conceput în Brazilia si construit în India. De asemenea, modelul i10 al celor de la Hyundai a fost produs initial pentru piata din India iar Nissan Pixo este o versiune europeana a celui mai bine vândut model de masina mica din India cu o sigla diferita.
‘Exista un segment global de oameni care sunt interesati doar de pret. Acest gup este unul global nu doar pe pietele emergente’, subliniaza Jan-Benedict Steenkamp.
Dupa ce au esuat în încercarea de a vinde modele concepute în vest pe pietele emergente precum India si China, constructorii auto mondiali cheltuie acum miliarde pentru cercetare si dezvoltare orientata pe consumatorii de pe pietele emergente. Volkswagen, Toyota, Ford, Hyundai si Suzuki au toti centre R&D în India, subsidiara din Brazilia a grupului italian Fiat concepe masini independent de sediul de la Torino si aproape toti marii jucatori au designeri si ingineri care lucreaza la centre de dezvoltare din China. (AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!