Solicitarea unui nou permis de conducere se poate face si prin mail

 

Conducatorii auto pot solicita un duplicat al permisui de conducere, direct de la ei de acasa prin e-mail, fara sa se mai deplaseze la serviciul public comunitar. Noile reguli, care au intrat in vigoare in 8 august, se aplica carnetelor de sofer emise incepand din 2009, indiferent daca documentele au fost pierdute sau deteriorate ori numele actual al titularului nu mai corespunde cu cel din vechiul permis.

Permis de conducerePrin Ordinul MAI nr. 123/2013, autoritatile au dat posibilitatea conducatorilor auto sa solicite prin e-mail duplicatul permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat, ori in cazul schimbarii numelui titularului, inainte de expirarea valabilitatii administrative.

Pentru eliberarea noului carnet de conducere, titularul trebuie sa depuna o cerere in acest sens la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor.

In cazul documentelor emise dupa data de 1 ianuarie 2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi adresata si prin corespondenta, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior sau direct prin e-mail.

Cum procedam pentru a cere un nou permis prin e-mail

Incepand din 8 august, cererile pentru solicitarea unui duplicat al permisului de conducere se poate depune prin e-mail. Adresele de e-mail la care trebuie trimise solicitarile sunt disponibile pe paginile de internet ale prefecturilor din tara (daca au fost publicate) sau pot fi aflate sunand la registratura institutiei.

Spre exemplu, brasovenii pot transmite cererile pe permise@prefecturabrasov.ro, iar bucurestenii la permise.bucuresti@mai.gov.ro.

Cererea trimisa online trebuie insotita de cateva documente, care vor fi scanate si atasate mesajului electronic. Este vorba despre:

  • actul de identitate al titularului, in original si copie sau, in cazul cazul cetatenilor romani din strainatate, numai in copie;
  • procura speciala si actul de identitate al mandatarului, in original si copie, in cazul cetatenilor romani din strainatate;
  • dovada platii taxelor si tarifelor aferente eliberarii permisului de conducere – 68 de lei (poate fi achitata la CEC);
  • permisul de conducere, atunci cand acesta se afla in posesia titularului;
  • doua fotografii ale titularului, 35×38,5mm, de data recenta, in cazul cetatenilor romani din strainatate si in cazul cererilor depuse la alt serviciu public.

In cazul pierderii sau furtului permisului de conducere, titularul trebuie sa ataseze la cerere si o declaratie pe propria raspundere in care declara acest fapt.

Important! Fotografiile titularului trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  • sa reprezinte fizionomia actuala a titularului;
  • sa fie realizate din fata, pe un fond clar, neutru si deschis la culoare, astfel incat sa permita identificarea conturului capului;
  • titularul fotografiei nu trebuie sa aiba capul acoperit, ochii inchisi, iar expresia fetei acestuia trebuie sa reprezinte o stare comuna, sau daca titularul are capul acoperit, pentru motive religioase, fata acestuia, de la baza barbiei si pana la frunte, trebuie sa fie vizibila in mod clar si fara umbre de lumina;
  • titularul poate purta ochelari a caror lentile nu sunt colorate, nu reflecta lumina, nu provoaca umbre si nu au portiuni care sa ascunda ochii, iar rama ochelarilor nu acopera nicio portiune a ochilor.

Informatizare numai pe jumatate: trimitem prin e-mail, ridicam documentul de la sediu

Totusi, desi noua reglementare permite conducatorilor sa solicite un nou exemplar al permisului auto prin e-mail, acestia nu vor fi scutiti de tot de drumurile pana la serviciul public comunitar.

Ordinul MAI nr. 213/2013 precizeaza ca, daca cererea a fost transmisa prin e-mail, pentru ridicarea permisului de conducere, titularul va depune la serviciul public comunitar, in original, toate documentele ale caror copii scanate au fost transmise deja prin e-mail.

Mai avantajoasa pare sa fie trimiterea cererii pentru un nou carnet de sofer si a documentelor prin posta pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior.

In aceasta situatie, dupa depunerea tuturor actelor necesare, permisul de conducere se livreaza la adresa din Romania indicata de titular sau poate fi ridicat de la serviciul public comunitar mentionat in cerere.

Atentie! Directia Regim Permise de Conducere a dat publicitatii in 2011 o lista cu persoanele de contact de la Posta Romana din fiecare judet cu care conducatorii auto trebuie sa ia legatura in cazul in care documentul nu le-a fost livrat la timp.  Lista publicata de DRPCIV este disponibila aici. Roxana Neagu, avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie