Afacerile companiei Teraplast au crescut cu 6% in primul semestru din 2013
Producatorul de profile si tevi din PVC Teraplast Bistrita (TRP) a raporat în primul semestru din 2013 o cifra de afaceri de 104,3 mil.lei (aprox. 23,5 mil. euro), mai mare cu 5,9% comparativ cu perioada similara a anului trecut. Compania a înregistrat si un profit de 0,57 mil. lei (cca. 130.000 de euro), fata de o pierdere de 3,6 mil. lei (cca. 800.000), în aceeasi perioada din 2012.
„Evolutia companiei în primele sase luni ale lui 2013 este buna, însa vom continua sa fim prudenti si sa avem un control riguros al costurilor, în conditiile în care semnalele din piata, venite pe diverse canale, nu sunt foarte încurajatoare”, comenteaza rezultatele Traian Simion, directorul general al Teraplast.
Fiecare linie de business a evoluat în acord cu piata reprezentativa, exceptie facând segmentul de instalatii care a înregistrat ”o crestere semnificativa în primele sase luni ale anului”.
Noile strategii implementate pe fiecare linie de business au contribuit la cresterea profitului din exploatare, de la 0,40 mil. lei în primul semestru din 2012, la 2,88 mil. lei în perioada analizata din 2013.
Îmbunatatirea performantei operationale a generat o crestere importanta a rezultatului net, Teraplast înregistrând în prima jumatate a anului un profit de 0,57 milioane lei, fata de o pierdere de 3,60 mil. lei, în aceeasi perioada a anului precedent.
Activele imobilizate au scâzut în primul semestru din 2013 cu 8,76%, fata de nivelul consemnat în 2012, ca urmare a vânzarii unor active fixe (echipamente), precum si a unor reclasificari ale imobilizarilor detinute. Echipamentele au fost vândute ca urmare a deciziei conducerii Teraplast de a discontinua liniile de business neperformante (vezi linia de tevi corugate), iar în cazul cladirilor de pe str. Romana si a celor aferente business-ului de teracota s-au constituit ajustari pentru depreciere, ca urmare a reclasificarii terenurilor de sub aceste cladiri în investitii imobiliare.
Mai departe, ”principalele materii prime pe care le utilizam (PVC, PE, PP) vor înregistra o usoara crestere la începutul celui de-al doilea semestru din 2013. În perioada sezonului de toamna preconizam o stagnare a preturilor, trend urmat de obisnuita scadere odata cu intrarea în extrasezon spre finele anului”, estimeaza Traian Simion.
În a doua parte a lui 2013, compania mizeaza în principal pe cresterea volumelor de vânzare pe pietele externe. Local, principalele oportunitati de crestere a vânzarilor ar putea fi proiectele de infrastructura de mediu, aflate în derulare si care beneficiaza de finantare nerambursabila, proiectele de infrastructura rutiera, agricultura – investitiile în sistemul de irigatii, reabilitarea termica si investitiile imobiliare – în principal pe segmentul comercial si de birouri.
Pe piata interna vor exista însa si câteva provocari importante în 2013 si anume: posibilitatea blocarii finantarilor europene, arieratele statului, cursul valutar si limitarile de creditare, ca urmare a bonitatii deteriorate a aplicantilor.
Listata la Bursa de Valori Bucuresti din 2008, Teraplast este detinuta de Dorel Goia (34,27%), SIF Banat-Crisana (11,00%), Emanoil Viciu (8,47%) si alti actionari (46,26%).
Principalii concurenti ai Teraplast pe piata de tâmplarie termoizolanta sunt Rehau, Ramplast, Gealan sau Veka. Ileana Ilie, capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!