Kemal Ozmen, director PwC: Eu prevad o colaborare intre mediatori si PwC

 

PwC este cea mai mare companie de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume si una dintre cele mai mari companii private. Compania are 766 de birouri în 158 de tari. PwC face parte din grupul celor mai mari patru firme de audit din lume numit Big Four.

Kemal Ozmen, PwC Romania

Kemal Ozmen, PwC Romania

Kemal Ozmen, director, liderul echipei de forensic si mediere PwC Romania, a acordat, in exclusivitate, un interviu pentru MediereNet in care ne vorbeste despre colaborarea dintre mediatori si PwC.
MediereNet: Care este parerea dumneavostra, ca om de business, cu privire la mediere?
Kemal Ozmen: Informarea cu privire la mediere si avantajele acesteia a devenit obligatorie. Adica, cele doua parti dintr-o disputa trebuie sa mearga la mediator inainte de a ajunge in fata instantei. Si cred ca este un lucru benefic mai ales daca exista o dauna materiala de recuperat si diferente semnificative de opinie.
Este un beneficiu clar pentru mediul de business din Romania din mai multe motive. Unul dintre aceste motive este acela ca medierea furnizeaza o platforma in care partile in conflict, sub supravegherea unui profesionist, pot avea sansa de a se intelege asupra unor aspecte ale disputei sau asupra intregii dispute. Astfel se creeaza niste mecanisme care ar si decongestiona  instantele romanesti, deoarece in acest moment, in functie de locul unde se depune cererea de chemare in judecata, termenul pentru prima infatisare variaza de la cateva luni pina la un an.
Medierea, dupa parerea mea, furnizeaza o procedura mult mai eficienta, mai rapida si mult mai potrivita pentru solutionarea disputelor.

MediereNet: Ati avut situatii in care partenerii au apelat la mediere sau au inclus-o ca varianta de rezolvare a eventualelor litigii?
Kemal Ozmen: Nu. Profesia de mediator nu este una noua, caci de cand exista istoria omenirii au existat conflicte si intotdeauna au existat si oameni care sa le medieze si care sa ii impace. Dar medierea in sensul modern, juridic al cuvantului, este o meserie destul de noua, care abia acum prinde aripi in Romania. Prognoza mea pentru viitor este ca din ce in ce nai multe parti implicate in litigii vor apela la mediatori intr-un mod serios si vor alege sa-si solutioneze pe aceasta cale diferendul.

MediereNet: Considerati ca mediatorii ar putea fi colaboratori ai PWC?
Kemal Ozmen: Sigur ca da. Asa cum am sustinut si in prezentarea mea din cadrul conferintei din 25 martie 2013, consider ca putem colabora. Mediatorul ar trebui sa aiba toate datele si informatiile relevante de la ambele parti pentru a le putea ajuta sa-si rezolve situatia. Asta ar insemna ca in momentul in care o parte are pretentii de daune materiale, de exemplu in urma derularii eronate a unui contract, iar suma pe care o cere i se pare celeilalte parti prea mare, atunci e nevoie ca mediatorul sa aiba la dispozitie instrumentele care sa-i arate atat lui, cat si partilor, care ar fi cuantumul justificabil al despagubirii. Si aici putem colabora. Noi detinem competente pentru astfel de evaluari. Putem evalua corectitudinea unei cereri de daune, din punct de vedere economic, pentru a stabili daca suma este intr-o plaja rezonabila si daca este justificata cu dovezi clare. Eu prevad o astfel de colaborare intre mediatori si PwC.

MediereNet: Considerati ca principiile medierii- confidentialitatea, impartialitatea si neutralitatea- motiveaza firmele sa apeleze la mediere?
Kemal Ozmen: Da, bineinteles. Mi se pare, din ce citesc in presa si mass-media, ca perceptia publicului vis-a-vis de instantele civile nu este tocmai buna. Apar destul de des articole si stiri in care se spune ca instantele sunt foarte aglomerate, ca judecatorii nu au timpul necesar si nu beneficiaza de asistenta tehnica necesara pentru a evalua unele cazuri. Eu nu pot sa concluzionez daca aceste plangeri sunt valabile sau nu. Dar cand te uiti la mass-media asta este perceptia.Cred ca medierea reprezinta un avantaj extraordinar in acest sens, mai ales daca este promovata cum trebuie in mediul de business, ca alternativa care si dezvolta relatiile de afaceri. Este un mecanism eficace si rapid. Mediatorul munceste pentru solutionarea conflictelor si pastrarea relatiilor dintre parti, el beneficiind si de sprijin tehnic, atunci cand este necesar, astfel incat procedura sa fie total in beneficiul partilor.

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie