75.000 de puncte de vânzare a painii, in pericol de inchidere de la 1 ianuarie. Vezi de ce

 

Aproape 75.000 de puncte de vânzare a pâinii s-ar putea închide de la 1 ianuarie 2014, daca autoritatile vor aproba pâna la 1 septembrie proiectul de Hotarâre de Guvern initiat de patronatul din industria de morarit si panificatie, care prevede ca pâinea sa se vânda numai în magazine specializate sau în raioane organizate în acest scop în magazinele generale.

produse-panificatiePotrivit presedintelui Patronatului Român din Industria de Morarit, Panificatie si Produse Fainoase (ROMPAN), Aurel Popescu, se estimeaza ca, în România, pâinea se vinde în circa 150.000 de puncte de vânzare, iar dupa implementarea acestor masuri numarul acestora se va reduce la jumatate.

„În momentul de fata, este o debandada totala (în procesul de vânzare a pâinii – n.r.). Pâinea se vinde si la taraba în piata, se vinde si din naveta la coltul strazii, se vinde în chioscuri, în tonete, se vinde în magazine în care se vând detergenti sau ciorapi ori alte marfuri care pot împrumuta mirosul produselor alimentare si, pe acest considerent, noi am venit cu un proiect de Hotarâre de Guvern – care acum este în analiza la Autoritatea Sanitar Veterinara si la Protectia Consumatorilor -, ca pâinea sa se vânda numai în magazine specializate sau în raioane specializate în magazinele generale”, a declarat Aurel Popescu, duminica, la Antena 3.

Presedintele ROMPAN a explicat ca acest lucru nu se poate face imediat cum apare acest act normativ, ci este nevoie de o perioada de acomodare pentru comercianti, astfel încât acestia sa se poata adapta noilor reguli.

„Actul normativ trebuie sa dea o perioada de acomodare pentru comercianti sa se poata organiza si mai ales în mediul rural, astfel încât sa-si organizeze raionul specializat, iar în act va fi definit foarte clar ce înseamna raionul specializat, astfel încât sa avem si noi un comert civilizat”, a precizat Popescu.

În opinia acestuia, în urma aplicarii proiectului ROMPAN, primul care va câstiga va fi consumatorul, deoarece acesta va gasi o gama mai diversificata de produse de panificatie, întrucât comerciantul care vinde pâine în raion sau în magazin specializat va fi nevoit sa comande la mai multi furnizori, va exista o concurenta între furnizori si, în acelasi timp, se va crea posibilitatea pentru consumator sa îsi aleaga produsul pe care îl doreste si este bun din punct de vedere calitativ.

„În prezent, acesti comercianti care vând pâinea în locuri neadecvate comanda câteva navete de pâine ca sa poata sa vada consumatorul, sa vina sa ia pâine si mai cumpara si un detergent sau o pereche de ciorapi. Noi vrem sa întarim vânzarea produselor alimentare si nu numai în magazinele de proximitate, dar, în acelasi timp, trebuie sa avem în vedere sa fie un comert civilizat. Si înainte de ’90 pâinea se vindea în magazine specializate sau în raioane de pâine. Asa este si în celelalte tari membre ale Uniunii Europene, numai la noi aceasta democratie prost înteleasa a permis un comert care pur si simplu este iesit din comun”, a adaugat el.

În plus, aplicarea noului act normativ, ar permite si un act de control mai facil, într-un numar mai mic de magazine.

„Daca acest proiect de act normativ va fi gata la 1 septembrie, e posibil ca de la 1 ianuarie 2014 sa intram într-un comert civilizat în vânzarea pâinii”, a precizat Aurel Popescu.

În ceea ce priveste reticenta exprimata de FMI cu privire la rezultatele ce se vor obtine de autoritatile române în domeniul combaterii evaziunii fiscale în urma reducerii la 9% a TVA-ului la pâine, presedintele ROMPAN a atras atentia asupra faptului ca reprezentantii Fondului vin din tari unde aceasta taxa aplicata la pâine si la produsele de baza este sub 10%.

„De ce la ei merge si la noi nu ar putea sa mearga? Asta este o întrebare retorica. Eu cred ca nimeni nu ne doreste binele si ar trebui sa luam astfel de masuri cu curaj, asa cum a luat Guvernul acum, si sa putem sa mergem mai departe, pentru ca noi vom demonstra ca este un succes acest proiect”, a conchis acesta.(AS – editor: Oana Tilica), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie