Spaniolii interesati de lucrari de infrastructura rutiera si feroviara in Romania. Autostrada Transilvania – prima pe lista
Mai multe firme spaniole specializate în lucrari de infrastructura rutiera, feroviara si constructii urbane sunt interesate sa investeasca în proiecte mari din Regiunea Nord-Vest, în special în judetul Cluj, printre care si în proiectul Autostrazii Transilvania, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit unui comunicat al Prefecturii Cluj transmis, joi, membrii unei delegatii de oameni de afaceri spanioli, care s-au întâlnit în cursul zilei cu prefectul Gheorghe Ioan Vuscan, si-au manifestat intentia de a investi în România si în special în regiunea de Nord-Vest, mai ales în judetul Cluj.
„Prefectul judetului Cluj, Gheorghe Ioan Vuscan, s-a întâlnit cu o delegatie de oameni de afaceri spanioli care si-au manifestat intentia de a investi în România si, în special, în Regiunea de Nord-Vest. La întâlnire a fost prezent si un reprezentant al companiei GrupoVera, care reprezinta interesele a 60 de firme spaniole specializate în lucrari de infrastructura rutiera, feroviara, constructii urbane, dezvoltare aeroporturi, cu lucrari în peste 25 de tari din întreaga lume. Aceste firme intentioneaza sa investeasca în proiectul Autostrada Transilvania, proiectul drumul rapid în regim de autostrada Sebes -Turda, proiectul Trenului metropolitan, care sa lege Cluj-Napoca de Dej, proiecte de modernizare a drumurilor judetene si proiecte de dezvoltare a parcurilor industriale din judetul Cluj”, se arata în documentul citat.
Reprezentantii Prefecturii Cluj au subliniat ca o companie spaniola, Innovaciones Hospitalarias, cu un bogat portofoliu de proiecte implementate în domeniul medical, este interesata sa investeasca în dezvoltarea proiectului Spitalului Regional de Urgenta Cluj si a Spitalului Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj-Napoca.
„În perioada imediat urmatoare, GrupoVero îsi va deschide un sediu de firma la Cluj-Napoca, iar compania Innovaciones Hospitalarias un spatiu de prezentare a echipamentelor de tehnica medicala”, se mai arata în comunicatul Prefecturii Cluj.
Proiectul autostrazii Brasov – Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 si început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat pâna cel târziu în 2012.
Contractul cu Bechtel pentru construirea Autostrazii Transilvania a fost însa reziliat la finele lunii mai, statul român urmând sa achite companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent, iar pâna în prezent au fost executati doar 52 de kilometri.Vasile Magradean, corespondenti@mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!