Victor Ponta sustine ca daca CSAT nu avizeaza privatizarea CFR Marfa, aceasta nu va mai fi facuta, planul B fiind managementul privat

 

Premierul Victor Ponta a declarat, joi, la Sibiu, ca „daca CSAT nu avizeaza privatizarea CFR Marfa” aceasta nu va fi facuta, afirmând însa, ca anterior, CSAT a avizat trei privatizari, ceea ce înseamna ca a „actionat ilegal”, iar presedintele Basescu, daca nu are vreo atributie, „sa taca din gura”.

victor ponta11Premierul a fost întrebat, joi, la sosirea la Sibiu, de ce a cerut avizarea privarizarii CFR Marfa de catre CSAT, acest consiliu neavând atributii în acest sens, Victor Ponta raspunzând: „Am si eu lipsurile mele. Daca nu are competenta (CSAT – n.r), de ce a avut de trei ori pâna acum?”.

Întrebat daca va convoca el CSAT, premierul a negat, afirmând ca va lasa acest lucru în seama sefului statului.

„O sa-l convoace presedintele. Nu vreau sa uzurp vreuna din atributiile domniei sale. Daca nu are competenta CSAT-ul, daca a avizat de trei ori pâna acum, înseamna ca de trei ori a actionat ilegal. Daca chiar nu are presedintele nicio atributie despre CFR atunci, asa pe româneste, sa taca din gura. Daca are si daca stie ceva, e cel mai bun cadru, cadrul oficial, institutional sa ne spuna, sa nu ne lase sa facem vreo greseala, Doamne fereste”, a mai declarat Victor Ponta.

Acesta a precizat, raspunzând unei alte întrebari ca „daca CSAT nu va aviza privatizarea CFR Marfa, nu facem privatizarea”, planul B fiind management privat.

” Planul B este management privat, restructurarea companiei si încercarea de a o aduce acolo unde era în 2008, adica pe profit, înainte sa fie fraudata de PDL „, a mai declarat premierul.

Presedintele Traian Basescu a declarat, luni, ca firma care a câstigat licitatia pentru a cumpara CFR Marfa nu are banii necesari pentru a plati suma convenita si cauta bani „pe la banci”, el întrebând de unde va mai avea compania bani de investitii pentru modernizarea CFR Marfa.

Seful statului a precizat ca privatizarea cu investitor strategic a CFR Marfa a fost stabilita în CSAT.

„Daca în momentul de fata investitorul împrumuta bani ca sa poata plati compania si nu îi gaseste – în momentul de fata nu sunt prea multe banci dispuse sa finanteze – de unde o sa gaseasca bani pentru modernizarea companiei? Are nevoie de locomotive moderne, de vagoane modernizate, de depouri modernizate, de multe altele”, a aratat Traian Basescu.

El a mai spus ca Grupul Feroviar Român – GFR, câstigatorul licitatiei pentru CFR Marfa, are propriile credite si trebuie sa împrumute „circa 200 de milioane sa plateasca noua companie”, nefiind prea multe banci dispuse sa finanteze aceasta suma.

Purtatorul de cuvânt al sefului statului, Bogdan Oprea, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, ca CSAT nu poate aviza contracte de privatizare, iar premierul Victor Ponta nu cunoaste obiectul de activitate al Consiliului si încearca sa fuga de responsabilitate în privinta privatizarii CFR Marfa.

Potrivit acestuia, obligatia legala privind contractul de privatizare a unui pachet de actiuni al companiei CFR Marfa SA revine exclusiv Guvernului României si Comitetului de Privatizare a CFR Marfa din cadrul Ministerului Transporturilor.

Ulterior, purtatorul de cuvânt al Executivului, Andrei Zaharescu, a declarat ca Guvernul asteapta o decizie în prima sedinta a Consiliului Suprem de Aparare a Tarii legat de CFR Marfa, purtatorul de cuvânt al Presedintiei neavând dreptul legal sa exprime pozitii în numele CSAT din a carui componenta nu face parte.

Contractul de vânzare a companiei CFR Marfa va fi semnat doar dupa sedinta Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizata în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.

El a insistat ca acest contract va fi semnat doar dupa avizul CSAT si când jurnalistii au atentionat ca, potrivit caietului de sarcini, documentul ar trebui semnat dupa cinci zile de la aprobarea Guvernului.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfa a fost aprobat de Guvern, în sedinta de miercuri.

„Daca CSAT se opune, contractul nu va fi semnat deloc (…) În baza strategiei avizata de CSAT a fost aprobata o hotarâre de guvern. Daca spuneti ca nu e în atributia presedintelui (avizarea contractului de privatizare aprobat de Guvern – n.r.), atunci ar trebui sa taca din gura. Daca tot vorbeste, sa-i dam atributii”, a spus Ponta.

El a sustinut ca Guvernul ar fi transmis CSAT contractul de privatizare CFR Marfa chiar daca presedintele Basescu nu s-ar fi pronuntat, luni, pe aceasta tema.

„Ne-a întarit convingerea. Când presedintele stie niste lucruri pe care noi ceilalti nu le stim, e bine sa-l consultam, ca sa nu ne lase sa gresim. Un presedinte serios si responsabil cu tara sa nu asteapta la cotitura sa greseasca Guvernul si dupa aia sa iasa. Cred ca ne informeaza si singurul for în care ne întâlnim în mod oficial este CSAT-ul”, a afirmat Ponta.

Premierul a precizat totodata ca nu a discutat cu presedintele despre trimiterea contractului la CSAT.mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie