Procesul de rambursare a cheltuielilor efectuate in cadrul proiectelor finantate din POSDRU
Manualul Beneficiarului POSDRU a fost publicat recent in dezbatere publica, anunta Ministerul Fondurilor Europene pe site-ul propriu. Documentul explica, practic, procesul de rambursare a cheltuielilor efectuate in cadrul proiectelor finantate din POSDRU, adresandu-se tuturor beneficiarilor, indiferent de natura si valoarea proiectelor finantate.
Autoritatea de Management pentru Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (AM POSDRU) a publicat, recent, spre consultare draftul Manualul Beneficiarului, anunta Ministerul Fondurilor Europene pe site-ul propriu. Concret, manualul se doreste a fi un instrument util, care sa ofere o abordare de perspectiva, menita sa asigure orientarea beneficiarului in implementarea proiectului.
Conform acestui document emis de catre AMPOSDRU, rambursarea este procesul prin care cheltuielile efectuate de catre Beneficiar sau de catre Partener/Parteneri, in cadrul proiectului, sunt cumulate si cerute spre decontare Autoritatii de Management.
Rambursarea cheltuielilor efectuate in cadrul proiectelor finantate din POSDRU se va derula progresiv, pe parcursul implementarii proiectului. La rambursarea cheltuielilor efectuate in cadrul proiectului, se vor lua in calcul doar cheltuielile angajate si platite si care sunt sustinute de documente justificative cu valoare probatorie. Momentul in care Beneficiarul poate solicita rambursarea intermediara difera in functie de durata proiectului si de ritmul implementarii activitatilor.
Potrivit sursei citate, in vederea rambursarii cheltuielilor beneficiarul va transmite AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat cererea de rambursare insotita de evidenta cheltuielilor, raportul de verificare a cheltuielilor emis de auditorul financiar independent, raportul tehnico-financiar precum si documentele justificative tehnice si financiare care atesta cheltuielile angajate si platite.
Cererea de rambursare se poate depune la sediul AMPOSDRU sau la sediul OIPOSDRU delegat, informeaza MFE.
Transferul sumelor aferente rambursarii cheltuielilor eligibile din conturile AMPOSDRU in conturile beneficiarului se efectueaza in termen de maxim in termen de maxim 45 de zile calendaristice de la data inregistrarii cererii de rambursare la AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat, dupa caz.
Acest termen se poate suspenda in cazul in care sunt necesare clarificari, documente sau informatii suplimentare. In acest caz, dumneavoastra, in calitate de beneficiar, sunteti obligat sa furnizati orice clarificare, document sau informatie suplimentara in termen de 5 (cinci) zile de la primirea solicitarii.
Termenul limita va curge din nou de la data la care AMPOSDRU/OIPOSDRU delegat a primit clarificarile, documentele sau informatiile suplimentare solicitate.
„In concluzie, pentru a evita intarzierea platii cererilor de rambursare consultati cu atentie Conditiile Specifice liniei de finantare pentru a depune documentatia completa. Ghidurile Solicitantului – Conditii Specifice pentru fiecare linie de finantare pot fi consultate pe pagina Ministerului Fondurilor Europene, sectiunea Finantari -> Linii de finantare -> Finantari POSDRU”, atentioneaza MFE in documentul de presa. avocatnet.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!