Personalul restaurantelor, bucatariei si receptiei din hoteluri trebuie sa fie calificat in proportie de 100%

 

Hotelurile sunt obligate de la jumatatea lunii iunie ca toti angajatii din bucatarie, restaurante, baruri si receptie sa fie calificati, iar minim 50% dintre agentii de turism din agentii trebuie sa aiba atestat în domeniu, a declarat agentiei MEDIAFAX Razvan Filipescu, presedintele ANT.

bucatari„Am urmarit îmbunatatirea serviciilor oferite catre turisti, dar si a calitatii managementului agentilor economici. Printre altele, am prevazut, ca noutate, ca personalul sa fie 100% calificat pentru partea de receptie si cea de alimentatie publica din unitatile de cazare”, a afirmat Filipescu.

Modificarea normelor metodologice pentru functionarea hotelurilor si agentiilor de turism a fost facuta printr-un ordin al presedintelui Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) intrat în vigoare la jumatatea lunii iunie.

Pentru calificarea personalului din hoteluri si agentii exista licee de specialitate sau clase cu profil de turism, de stat sau private, si centre de formare profesionala private sau în cadrul agentiilor judetene de ocupare a fortei de munca.

Anterior emiterii ordinului, personalul din receptia hotelurilor si motelurilor trebuia sa fie calificat în proportie de 100% la hotelurile de cinci stele, 90% la patru stele, 80% la hotelurile de trei stele si 50% la hotelurile de o stea si doua stele. Personalul din baruri, restaurante si bucatarii trebuia sa fie calificat în proportie de 90% la cinci stele, 80% la patru stele, 60% la trei stele si 40% la una si doua stele.

„Noi am considerat normal sa fie personal calificat 100%, pentru ca, indiferent daca te duci la o stea sau la cinci stele, receptionerul trebuie sa fie calificat si sa stie sa vorbeasca o limba straina si sa poata prezenta atractiile turistice din zona respectiva. Si la restaurante am considerat ca trebuie calificare 100%, pentru ca nu îti poate face mâncare un sofer, de exemplu”, a adaugat Filipescu.

Odata cu modificarile ANT a început o serie de controale la firme pentru a constata daca acestea au fost puse în practica. Acestia vor solicita si dovada înregistrarii contractelor de munca.

În cazul unor nereguli, amenzile pot ajunge pâna la 30.000 de lei.

Daca pâna în luna iunie, hotelurile erau obligate sa aiba doua lifturi, unul pentru turisti, iar celalalt pentru marfa, reprezentantii ANT au constatat ca masura nu putea fi îndeplinita de hotelurile construite înainte de 1990 si, ca urmare, au renuntat la ea. S-a renuntat, de asemenea, la obligativitatea existentei unui grup electrogen sau minim doua surse de energie pentru hotelurile de 3-5 stele.

A fost introdusa, însa, si obligativitatea clasificarii cofetariilor si patiseriilor dupa numar de stele, exact cum se întâmpla în cazul hotelurilor si restaurantelor.

Totodata, agentiile de turism au fost obligate ca minim 50% din personal sa fie calificat ca „agent de turism-ghid atestat prin certificat de absolvire a unui curs de calificare”. Anterior, nu exista o astfel de prevedere.

În România sunt înregistrate peste 1.300 de hoteluri, care au 180.000 de locuri de cazare (circa 100.000 de camere). Numarul total au structurilor de cazare, incluzând hoteluri, moteluri, vile, pensiuni, campinguri etc. este de aproape 8.000 de unitati. În România functioneaza si în jur de 3.100 de agentii de turism. Liviu Iancu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie