Concesiunea este solutia gasita de Dan Sova pentru continuarea Autostrazii Transilvania
Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National, Dan Sova, spune ca solutia pentru continuarea Autostrazii Transilvania este concesiunea.
El a declarat, vineri, într-o conferinta de presa, ca în aceasta varianta statul nu poate participa cu mai mult de 49% din finantare, procent în care pot intra si fonduri de la administratiile locale si judetene pe unde trece autostrada.
‘Concluziile care s-au tras în urma acestei întâlniri le pot enumera pe scurt: exista necesitatea implicarii si a autoritatilor locale în acest proiect, lucru pe care l-au sustinut toti vorbitorii. O sa discutam în ce masura este posibila si implicarea financiara a autoritatilor locale, tinând cont de bugetele pe care le au, de nivelul de îndatorare, de posibilitatile reale care exista. S-a desprins ideea, dezbatuta foarte mult, în legatura cu posibilitatea de finantare din fonduri europene a autostrazii Transilvania si am precizat foarte clar ca în acest an nu va fi finantata din fonduri europene. (…) Concluzia pe care eu am tras-o cu colegii, urmând sa mai avem asemenea dezbateri, e ca singura solutie de finantare este concesiunea, dupa modelul celor care se fac astazi la Comarnic-Brasov’, a subliniat Dan Sova.
El a spus ca trebuie facut un nou studiu de fezabilitate în locul celui din 2003, studiu care ar urma sa fie realizat în acest an.
‘În acest moment nu va spun ca mâine ne apucam de concesiune la autostrada Transilvania, pentru ca ar fi o chestiune de neseriozitate institutionala si guvernamentala. Ceea ce trebuie sa facem în perioada urmatoare este sa studiem toate posibilitatile, toate instrumentele financiare pe care le avem la dispozitie si sa tinem cont de câteva lucruri foarte simple. În orice concesiune statul român nu poate participa cu mai mult de 49%. Daca participa cu mai mult, întregul proiect este calificat în interiorul deficitului bugetar. Trebuie sa gasim solutia în asa fel încât din taxa de autostrada proiectul sa produca 51%, reprezentând costuri de proiectare-constructie, costuri de creditare, costuri de operare-întretinere pe perioada concesiunii’, a explicat Dan Sova.
El a participat, vineri, la o reuniune de lucru pe tema proiectului de infrastructura Autostrada Transilvania, care a avut loc la Prefectura Cluj, cu reprezentantii autoritatilor din Regiunea de Nord-Vest.
‘Toti colegii din toate partidele au cooperat în aceeasi idee si în acelasi sens pentru un proiect care este în mod evident de interes national si de interes foarte mare pentru Transilvania’, a mai spus Dan Sova.
La întâlnirea de la Cluj au fost prezenti prefectii, presedintii de consilii judetene, primari si parlamentari din judetele Cluj, Bistrita-Nasaud, Bihor, Maramures, Satu Mare, Salaj, Sibiu si Alba.(A-autor:Marius Septimiu Avram, editor: Karina Olteanu), agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!