Relu Fenechiu a afirmat ca privatizarea CFR Marfa s-a facut cu pistolul la tampla, sub presiunea FMI

 

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat vineri ca privatizarea CFR Marfa s-a facut cu „pistolul la tâmpla”, sub presiunea FMI, însa a subliniat ca nu au existat abateri de la litera si spiritul legii.

relu fenechiu„Sunt dispus si stau în fata oricui contesta aceasta privatizare, nu ne-am abatut absolut deloc de la litera si spiritul legii”, a spus ministrul Transporturilor despre privatizarea CFR Marfa, într-o conferinta de presa.

El a afirmat ca privatizarea companiei s-a facut cu „pistolul la tâmpla”, sub presiunea FMI.

„Da, a fost o privatizare cu pistolul la tâmpla, dar asta nu a însemnat ca am încalcat cu ceva legislatia româna sau orice tip de principii privind privatizarea”, a raspuns Fenechiu, întrebat în acest sens.

Ministrul a afirmat ca în ceea ce priveste contestatiile companiilor privind procesul de privatizare a CFR Marfa, acestea nu au niciun fel de valoare.

El a explicat ca banii proveniti din privatizarea CFR Marfa vor intra în bugetul statului, prin Ministerul de Finante, pentru diminuarea deficitului.

„Eu mi-as dori ca cei care au cumparat CFR Marfa sa dezvolte aceasta companie si statul în fiecare an sa nu mai plateasca de la buget subventii, ci sa primeasca de la companie dividende. În momentul acela abia cred ca ne-am atins obiectivele”, a aratat Fenechiu, afirmând ca statul, în calitate de actionar minoritar la CFR Marfa, va trebui sa vegheze asupra problemelor angajatilor si dezvoltarea companiei.

Ministrul a completat ca si-ar dori ca CFR Marfa sa urmeze un viitor de tipul OMV si nu de tipul Mechel.

În ceea ce priveste parcursul financiar al CFR Marfa, Fenechiu a aratat ca activitatea companiei din 1996 pâna în 2012 este analizata de Corpul de Control, urmând ca analiza sa fie data publicitatii.

El a mai explicat ca peste 12 companii si-au manifestat intentia de a participa la privatizarea CFR Marfa, desi reprezentantii ministerului au trimis scrisori de invitatie catre toate marile companii din Europa.

„Din nefericire, anul 2012 a fost un an prost pentru transportul de marfa din Europa, multe companii au terminat anul pe pierderi si exista reglementari clare în tarile membre ca atunci când nu ai profit, nu ai dreptul sa faci investitii în anul urmator”, a spus ministrul.

Fenechiu a adaugat ca GFR a îndeplinit inclusiv conditiile initiale din caietul de sarcini din prima procedura de privatizare si ca aceasta companie va prelua datoriile CFR Marfa de aproximativ 100 de milioane de euro.

Întrebat daca exista garantii privind promisiunile facute de GFR pentru viitoare investitii în CFR Marfa, ministrul a raspuns negativ.

„Nu, atât timp cât în caietul de sarcini nu sunt cerute, nici nu pot sa cer garantii. Aceasta este o actiune pe care si-a asumat-o de buna voie investitorul. Nu pot sa-i cer garantii. Daca va face sau nu va face aceste investitii, ramâne de vazut, dar nu erau conditii în caietul de sarcini”, a spus Fenechiu.(A- autor: Florentina Peia, editor: Mihai Simionescu), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie