CFR Marfa s-a vandut cu 202 milioane de euro

 

„Grupul Feroviar Român este declarat câstigatorul în aceasta procedura. Astazi s-a realizat o tranzactie de circa 400 de milioane de euro”, a anuntat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu. Acesta a precizat ca pretul pe care GFR s-a angajat sa-l plateasca este de 904.980.000 lei, adica circa 202 milioane de euro.

cfr marfaPe lânga aceasta suma, Grupul Feroviar Român se angajeaza sa investeasca alte 900 milioane de euro si 1.500.000 de euro investitii de mediu.

Fenechiu a precizat ca GFR a cerut la un moment dat ca plata sumei pentru CFR Marfa sa fie facuta în rate, însa statul român a refuzat solicitarea si a cerut companiei sa precizeze daca îsi mentine sau nu aceasta doleanta. „Au fost de acord si si-ai asumat în scris ca renunta la plata în rate”, a declarat ministrul Transporturilor.

Privatizarea CFR Marfa presupune vânzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei a pornit de la 180 milioane de euro. Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 sa intre în Consiliul Director al institutiei internationale.

Grup Feroviar Român ramasese singura companie aflata în cursa pentru achizitionarea pachetului majoritar de actiuni al CFR Marfa, dupa retragerea din competitie a asocierii româno-austriece TFG – Donau Finanz.

Asocierea româno-austriaca a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si îsi rezerva dreptul de a contesta procedura de privatizare la institutiile abilitate.

TFG si GFR ramasesera singurele competitoare, dupa ce americanii de la OmniTRAX nu au înaintat oferta preliminara si neangajanta.

OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus pe 23 mai din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atât în prima faza, cât si dupa reluarea acestuia. Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.

Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, însa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a câstigatorului.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 sa intre în Consiliul Director al institutiei internationale.

Guvernul îsi asuma fata de FMI doar desemnarea câstigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratând ca operatiunea depinde de îndeplinirea tuturor conditiilor din contract.rtv.net

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie