Bank of America acorda bonusuri angajatilor care reuseau sa impinga clientii spre executarea locuintei

 

Sase fosti angajati si un prestator de servicii spun ca divizia de servicii ipotecare a Bank of America mintea sistematic proprietarii de locuinte, respingea fraudulos modificarile la contractele de credit si oferea bonusuri angajatilor pentru a împinge intentionat oamenii spre executarea locuintelor.

Bank of AmericaAcuzatiile au fost facute în declaratii date sub juramânt, ce au fost adaugate la un dosar civil intentat unei curti federale din statul american Massachusetts.

Unul dintre fostii angajati ai Bank of America, Erika Brown, spune în declaratia sa ca practica bancii era „sa constrânga proprietarii fara intentia aparenta de a furniza modificarile permanente ale contractelor de credit pe care le promitea“.

Programul guvernamental Home Affordable Modification Program (HAMP), care oferea bancilor subventii banesti în vederea modificarii contractelor de credit sub anumite standarde, trebuia sa eficientizeze procesul si sa ajute pâna la patru milioane de proprietari care aveau probleme cu plata ratelor (pâna acum, s-au modificat 870.000 de contracte de credit).

În realitate, Bank of America s-a folosit de acest program, spun acesti fosti angajati, pentru a stoarce cât mai multi bani de la debitorii cu probleme înainte sa se ajunga la executarea proprietatilor cumparate pe credit. Debitorii trebuiau sa faca trei plati de proba înainte ca modificarea creditelor sa devina permanenta; practic, multi clienti faceau platiti pentru un an în avans sau mai mult, iar ulterior aflau ca modificarea contractelor le-a fost respinsa si ca datoreaza diferenta dintre plata realizata în avans si suma ramasa de plata initial.

Declaratiile angajatilor merg mai departe cu decrierea unui sistem bazat pe neglijenta, falsificarea de acte si respingerea sistematica a aplicatiilor pentru modificarea creditelor – toate cu intentia de a împinge debitorii spre executare silita si pentru a permite Bank of America sa colecteze comisioane suplimentare de la ei.

Declaratiile mai descriu si un sistem de bonusuri cu bani cash, precum si carduri de cumparatori la retailerii locali, oferite de manageri angajatilor pentru atingerea cotelor fixate pentru împingerea unor credite spre executare silita.

Bank of America spune ca declaratiile arata o imagine falsa a activitatii bancii si ca sunt pline de inexactitati.  Alexandru Urzica, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie