Pachetul de 5% din Aeroportul Timisoara listat la BVB, este prea mic ca sa atraga interes

 

Ministerul Transporturilor a lansat, ieri, o licitatie ca sa selecteze intermediarul pentru listarea a 5% din Aeroportul Timisoara.
aeroportul international timisoaraAnuntul a picat ca din cer, în conditiile în care, în ultima vreme, nu s-a mai discutat despre acest subiect.
Franklin Templeton a recomandat Ministerului Transporturilor marirea la 20% a participatiei Aeroportului Timisoara care ar urma sa fie listata la BVB, ne-a declarat Grzegorz Konieczny, vicepresedinte Franklin Templeton. Domnia sa ne-a mai spus: „Sustinem initiativa autoritatilor de a lista compania, dar suntem de parere ca pachetul de 5% este prea mic pentru a atrage un interes semnificativ din partea consultantilor pentru tranzactie si a investitorilor de pe bursa”.
În acest sens, am recomandat Ministerului Transporturilor marirea participatiei care ar urma sa fie listata la 20%”.
Alti investitori sustin ca pachetul de 5% este doar praf aruncat în ochii investitorilor. „Daca vrei sa vinzi cu adevarat, nu scoti pe bursa doar 5% dintr-o companie”, ne-au mai spus investitorii.
În ianuarie 2013, Ministerul Transporturilor a anuntat ca relanseaza procedurile pentru listarea, la Bursa de Valori Bucuresti (BVB), a câte 5% din actiunile detinute la opt companii din portofoliu, operatiune înghetata la jumatatea anului 2010 din cauza crizei financiare.
Totusi, de atunci nu au mai aparut informatii pe acest subiect, iar planul Ministerului parea abandonat.
În 2010, fusese selectat un intermediar pentru listarea a 5% din Aeroportul Timisoara, respectiv compania BT Securities, însa acesta s-a pierdut „pe drum”.
Rares Nilas, directorul general al BT Securities, ne-a spus ca a renuntat la contractul de intermediere, dupa ce listarea s-a amânat pe termen nedeterminat.
Oficialii Ministerului Transporturilor nu ne-au raspuns, pâna la închiderea editiei, solicitarii sa ne precizeze când preconizeaza ca se va derula listarea si care sunt motivele lansarii listarii a 5% din Aeroportul Timisoara în acest moment.
În aceste conditii, nu putem decât sa ne imaginam posibile raspunsuri. Poate ca autoritatile vor sa mai punc-teze o actiune de imagine în fata organismelor internationale, sa le arate ca fac ceva, dupa esecurile privatizarilor Oltchim, Cupru Min, Postei Române, dupa poticnelile de la privatizarea CFR Marfa, dupa oferta Transgaz, care în unele cercuri nu a fost deloc considerata una de succes, iar oricum, raportat la întreg programul de privatizari, a fost doar „apa de ploaie”.
Oricum, selectarea intermediarului este doar un prim pas spre listare, iar experienta ne-a aratat ca acesta nu înseamna aproape nimic în procesul întreg de aducere la cota a emitentilor.
În 2010, prospectul de listare al Aeroportului Timisoara a fost chiar aprobat de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, si tot degeaba, Aeroportul nu a „aterizat” pe Bursa.
La finalul lui 2009, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) a intentionat listarea pe Bursa de Valori Bucuresti (BVB) a unor pachete de 5% din actiunile detinute la opt companii din portofoliu, res-pectiv Aeroportul International Henri Coanda, Aeroportul International Bucuresti Baneasa, Aeroportul International Mihail Kogalniceanu, Aeroportul International Timisoara, Administratia Canalelor Navigabile Constanta, Administratia Porturilor Dunarii Maritime Galati, Administratia Porturilor Dunarii Fluviale Giurgiu si Administratia Porturilor Maritime Constanta.
Ministerul Transporturilor detine 80% din actiunile Aeroportului Traian Vuia, iar Fondul Proprietatea are diferenta de 20%.
Raportat la valoarea actiunilor detinute de Fondul Proprietatea, oferta la Aeroportul Traian Vuia ar fi de aproximativ 1,6 milioane lei.Adina Ardeleanu, bursa.ro 

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie