Indrumarea si controlul institutiei prefectului – functionarea Directiei generale

 

In Monitorul Oficial nr. 285 din 21 mai 2013 a fost publicat Ordinul nr. 51/2013 al ministrului Afacerilor Interne privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru indrumarea si controlul institutiei prefectului.

Monitorul OficialIn cadrul Regulamentului de organizare si functionare a Directiei generale pentru indrumarea si controlul institutiei prefectului se arata:

Dispozitii generale

Directia generala pentru indrumarea si controlul institutiei prefectului, denumita in continuare directia generala, este structura de specialitate a aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, denumit in continuare ministerul, fara personalitate juridica, avand competenta in domeniul indrumarii metodologice si controlului ierarhic de specialitate asupra activitatii prefectilor, subprefectilor si a personalului din cadrul institutiilor prefectului.

Directia generala asigura in activitatea sa aplicarea legilor, a ordonantelor si a hotararilor Guvernului, a ordinelor si a instructiunilor emise de ministrul afacerilor interne, precum si a dispozitiilor secretarului de stat care coordoneaza directia generala, in domeniul sau de competenta.

Directia generala este subordonata ministrului afacerilor interne, denumit in continuare ministru, si se afla in coordonarea secretarului de stat desemnat in acest sens prin ordin al ministrului.

Organizarea directiei generale

Directia generala are urmatoarea structura organizatorica:

  • conducerea;
  • Serviciul monitorizarea situatiilor de urgenta;
  • Serviciul de monitorizare a activitatii institutiilor prefectului in relatia cu serviciile publice deconcentrate;
  • Compartimentul monitorizarea activitatii de verificare a legalitatii actelor;
  • Compartimentul analize, sinteze si elaborare acte administrative;
  • Compartimentul coordonarea activitatii institutiilor prefectului in domeniul electoral;
  • Unitatea de management al Proiectului de diminuare a riscului in cazul producerii calamitatilor naturale si pregatire pentru situatii de urgenta, denumita in continuare Unitatea de management al Proiectului.

Intre structurile de specialitate ale directiei generale, prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b)–g), se stabilesc relatii de cooperare, in vederea indeplinirii atributiilor.

Personalul directiei generale este format din functionari publici, functionari publici cu statut special si personal contractual, repartizati pe domenii de activitate.

Directia generala are relatii de cooperare intraministeriala cu alte structuri din cadrul aparatului central al ministerului si cu structuri aflate in subordinea sau in coordonarea ministerului, desfasoara relatii de colaborare cu autoritati publice, institutii si organizatii pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si are relatii de autoritate functionala si de control ierarhic de specialitate cu institutiile prefectului.

Atributiile directiei generale

Principalele obiective ale directiei generale sunt:

  • crearea cadrului de referinta corespunzator aplicarii legislatiei specifice intr-un mod coerent si unitar la nivelul institutiilor prefectului;
  • perfectionarea managementului in cadrul institutiilor prefectului in ceea ce priveste gestionarea problematicilor din diferite sectoare de activitate;
  • cresterea calitatii si eficientei serviciilor publice prestate de institutiile prefectului.

Directia generala are urmatoarele atributii principale:

  • indrumarea metodologica a activitatii prefectilor, subprefectilor si a personalului din cadrul institutiilor prefectului cu privire la exercitarea atributiilor stabilite prin acte normative si realizarea sarcinilor incredintate de catre Guvern ori date de conducerea ministerului;
  • realizarea, din insarcinarea conducerii ministerului, a controlul ierarhic de specialitate asupra activitatii prefectilor, subprefectilor si a institutiilor prefectului, cu privire la exercitarea atributiilor prevazute in acte normative, a sarcinilor incredintate de catre Guvern ori date de conducerea ministerului;
  • monitorizarea evolutiei situatiilor de urgenta, a masurilor intreprinse de catre prefecti si de catre autoritatile administratiei publice locale, in vederea informarii conducerii ministerului;
  • monitorizarea indeplinirii de catre prefecti a atributiilor constitutionale privind conducerea serviciilor publice deconcentrate;
  • indrumarea si controlul indeplinirii de catre prefecti a atributiilor referitoare la verificarea legalitatii actelor administrative ale autoritatilor administratiei publice locale;
  • intocmirea, din insarcinarea conducerii ministerului, de informari, sinteze, note, analize si rapoarte, pe diverse teme din domeniul de competenta, pe baza datelor transmise de catre institutiile prefectului;
  • coordonarea si indrumarea activitatii institutiilor prefectului in vederea aplicarii intr-un mod coerent si unitar a legislatiei specifice din domeniul electoral;
  • realizarea responsabilitatilor pentru implementarea partii A din cadrul Proiectului de diminuare a riscurilor in cazul producerii calamitatilor naturale si pregatirea pentru situatii de urgenta;
  • participarea la intocmirea proiectelor de raspuns la interpelarile si intrebarile adresate prim-ministrului Romaniei si ministrului de catre membrii Parlamentului Romaniei, in domeniul sau de competenta;
  • participarea la elaborarea proiectelor de legi, ordonante si hotarari ale Guvernului, precum si alte acte normative care privesc activitatea institutiei prefectului, precum si a ministerului in relatia cu acestea;
  • participarea la organizarea, in baza dispozitiilor primite, de intalniri de lucru intre prim-ministru si alti reprezentanti ai Guvernului, conducerea ministerului, pe de o parte, si prefecti, subprefecti, reprezentanti ai serviciilor publice deconcentrate si ai autoritatilor administratiei publice locale, pe de alta parte.Georgiana Matache, infolegal.ro.

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie