Cea mai valoroasa marca auto din lume: Toyota. Vezi pozitiile 2 si 3

 

Raportul BrandZ, care clasifica anual cele mai puternice 100 de marci din lume are ca lider în 2013 la sectiunea auto marca Toyota. Liderul din 2012, BMW, a coborât pe locul doi.

toyota siglaConform clasamentului BrandZ, Toyota are o valoare de 24,497 miliarde USD, cu 12% mai mult decât în 2012 când marca japoneza ocupa locul doi. Pe locul secund în sectiunea auto se afla bavarezii de la BMW. Cunoscuta marca premium a pierdut prima pozitie detinuta în 2012 când valoarea ei era de 24,623 mld. USD. În urma unei scaderi cu 2%, valoarea din 2013 a BMW a ajuns la 24, 015 mld. USD.

Pozitia a treia în clasamentul mondial al marcilor auto este detinuta, ca si anul trecut, de Mercedes-Benz, brand care are în acest an o valoare de 17,952 mld USD, cu 11% mai mare decât în 2012. Pe locurile urmatoare se afla, în ordine, Honda (12,401 mld. USD), Nissan (10,186 mld USD), Volkswagen (8,790 mld. USD), Ford (7,556 mld. USD), Audi (5,545 mld. USD), Hyundai (4 mld. USD) si Lexus (3,472 mld. USD).

Compania care realizeaza BrandZ, Millward Brown, mentioneaza ca ierarhizarea companiilor este facuta în baza unor interviuri cu peste 1 milion de clienti la care se adauga o analiza atenta a datelor financiare si a afacerilor încheiate de fiecare companie. Pentru realizarea clasamentului sunt utilizate date preluate de la Bloomberg si Datamonitor. Robert Stan, capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie