Ordinul ANAF nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice

 

Ordinul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 393/2013 privind aprobarea modelului si continutului formularelor si documentelor utilizate in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 255, din 8 mai 2013.

inspectie economico-financiaraIn temeiul dispozitiilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, avand in vedere prevederile art. 86, 1091 si ale art. 228 alin. (2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza dispozitiilor art. 52 alin. (2) din Procedura de aplicare a metodelor indirecte pentru stabilirea bazei impozabile ajustate, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 248/2011, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite prezentul ordin.

Art. 1. – Se aproba modelul si continutul formularelor, rapoartelor si ale deciziilor intocmite in activitatea de verificare fiscala a persoanelor fizice, prevazute in anexele nr. 1a-13a, dupa cum urmeaza:
– Aviz de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 1a;
– Ordin de serviciu, prevazut in anexa nr. 2a;
– Nota explicativa, prevazuta in anexa nr. 3a;
– Minuta intalnirii, prevazuta in anexa nr. 4a;
– Aviz de refacere a verificarii fiscale, prevazut in anexa nr. 5a;
– Decizie de suspendare a verificarii fiscale, prevazuta in anexa nr. 6a;
– Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala, prevazuta in anexa nr. 7a;
– Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale, prevazuta in anexa nr. 8a;
– Raportul de verificare fiscala prealabila documentara, prevazut in anexa nr. 9a;
– Raportul de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10a;
– Invitatie, prevazuta in anexa nr. 11a;
– Proces-verbal, prevazut in anexa nr. 12a;
– Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri, prevazut in anexa nr. 13a.

Art. 2. – Formularele, rapoartele si deciziile prevazute la art. 1 se completeaza conform instructiunilor stabilite in anexele nr. 1b-13b, dupa cum urmeaza:
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Aviz de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 1b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Ordin de serviciu”, prevazute in anexa nr. 2b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Nota explicativa”, prevazute in anexa nr. 3b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Minuta intalnirii”, prevazute in anexa 4b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Aviz de refacere a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 5b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Decizie de suspendare a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 6b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 7b;
– Instructiuni de completare si utilizare a formularului „Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale”, prevazute in anexa nr. 8b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala prealabila documentara, prevazute in anexa nr. 9b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale Raportului de verificare fiscala, prevazut in anexa nr. 10b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului „Invitatie”, prevazute in anexa nr. 11b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului „Proces-verbal”, prevazute in anexa nr. 12b;
– Instructiuni privind continutul si obiectivele minimale ale formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri”, prevazute in anexa nr. 13b.

Art. 3. – Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularelor prevazute la art. 1 sunt stabilite in anexele nr. 1c-8c si 11c – 13c, dupa cum urmeaza:
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Aviz de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 1c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Ordin de serviciu”, prevazute in anexa nr. 2c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Nota explicativa”, prevazute in anexa nr. 3c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Minuta intalnirii”, prevazute in anexa nr. 4c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Aviz de refacere a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 5c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Decizie de suspendare a verificarii fiscale”, prevazute in anexa nr. 6c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Decizie de incetare a procedurii de verificare fiscala”, prevazute in anexa nr. 7c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Decizie de impunere privind impozitul pe venit stabilit suplimentar prin verificarea situatiei fiscale personale”, prevazute in anexa nr. 8c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Invitatie”, prevazute in anexa nr. 11c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Proces-verbal”, prevazute in anexa nr. 12c;
– Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, utilizare si pastrare a formularului „Proces-verbal de ridicare/restituire de inscrisuri”, prevazute in anexa nr. 13c.

Art. 4. – Anexele nr. 1a-13a, 1b-13b, 1c-8c si11c-13c fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 5. – Directia verificari fiscale, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 6. – Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Serban Pop
Bucuresti, 5 aprilie 2013.
Nr. 393.

avocatnet.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie