O companie are cifra de afaceri de peste 900 mil. euro cu un singur angajat. Vezi care e aceasta
Cu o cifra de afaceri de peste 900 mil. euro la nivelul anului 2011 si un singur angajat Renault Industrie Roumanie poate fi catalogata drept compania cu cea mai mare productivitate de pe piata locala. Singurul angajat este Jean Detrun, directorul directiei logistice centrale a Dacia. Compania face parte din Group Renault România, care a rulat anul trecut afaceri de 3,92 de miliarde de euro, valoarea neincluzând operatiunile din interiorul grupului.
Directia Logistica Centrala Dacia asigura expeditia componentelor de vehicule catre uzine ale Aliantei Renault-Nissan în lume. În plus fata de activitatea de expediere piese, Directia Logistica Centrala Dacia asigura legatura între cele doua uzine de pe platforma de la Mioveni (Uzina Vehicule si Uzina Mecanica si sasiuri) si Directia Comerciala: livrarea de vehicule si piese de schimb catre reteaua comerciala din România si din alte tari.
În perioada 2005 – 2012, Dacia a expediat, prin Directia Logistica, peste 6 milioane m³ de piese, care au contribuit la asamblarea a 2,5 milioane vehicule în uzine ale aliantei Renault-Nissan în lume. Cele trei departamente din structura Directiei Logistice sunt: Departamentul Audit si Organizare Procese, Departamentul Transport Piese si Vehicule, International Logistic Network (ILN).
Departamentul Audit si Organizare Procese asigura implementarea proceselor logistice la standarde Renault si piloteaza cresterea în competenta a meseriilor logistice la nivelul directiei si a uzinelor de pe platforma Mioveni. De asemenea, urmareste ameliorarea performantei logistice a furnizorilor si piloteaza demersul Monozukuri. Afla ce înseamna Monozukuri.
Dupa ce ies de pe banda de montaj, vehiculele sunt stocate în parcul logistic de la Mioveni. Aici sunt parcurse mai multe etape de pregatire pentru livrare si sunt întocmite documentele de expeditie. Apoi, în functie de destinatie, vehiculele sunt transportate pe cale rutiera, feroviara si maritima.
Saptamânal, din parcul de expeditii sunt expediate peste 550 de camioane si între 12 si 14 trenuri încarcate cu vehicule. Capacitatea de încarcare a unui camion este între 6 si 10 vehicule, iar a unui tren între 200-300 de vehicule, în functie de tara de destinatie, dar si de tipul de vehicul.
în 2012, au fost expediate 23.842 camioane cu 160.220 vehicule si 563 trenuri cu 146.534 vehicule.
Serviciul Transport – Receptie administrativa asigura programarea, organizarea si transportul marfurilor si returul de ambalaje dedicate pentru furnizori.
Serviciul Transport Cai Ferate, dupa cum îi spune si numele, coordoneaza activitatea de tractare marfuri pe calea ferata, asigurând transportul amonte si aval.
Serviciul Gestionare si Reparatii Ambalaj asigura gestionarea fluxurilor de ambalaje standard, dedicate si specifice si în acelasi timp efectueaza reparatii ale acestora.
International Logistic Network (ILN) – ILN Mioveni a fost infiintat în 2005 ca Platforma de export având ca principala misiune conditionarea si expedierea pieselor Logan la clientii externi care fabrica vehicule din gama entry.
În prezent, platforma logistica ILN care are 30 de clienti si gestioneaza exportul de componente pentru fabricatia de vehicule în 13 uzine: Africa de Sud, Argentina, Iran (doua uzine), Brazilia, Columbia, Maroc (doua uzine), India (doua uzine), România (Mioveni) si Rusia (doua uzine). Mai mult, ILN functioneaza si ca platforma de import pentru piesele necesare uzinelor de pe platforma de la Mioveni, dar si pentru uzine din Rusia si Maroc.
Platforma RIR gestioneaza 6.676 de referinte unice si un total de 14.716 de referinte în sistem pentru toti clientii, acestea reprezentând piese necesare fabricarii vehiculelor în diverse versiuni ale gamei entry. Pentru a asigura aceste piese, centrul RIR este în contact permanent cu 500 de furnizori, din care 88 sunt localizati în Romania si 412 în afara României. Bogdan Alecu, zf.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!