Cine va construi viitoarea autostrada Pitesti-Craiova?
Cinci mari consortii internationale se bat pe concesionarea constructiei viitoarei autostrazi Pitesti-Craiova, anunta Ziarul Financiar.
Premierul Victor Ponta a declarat ca sunt cinci consortii interesate de executia Pitesti-Craiova si ca acest lucru este un semn foarte bun.De asemenea, a mai spus ca de autostrada Brasov-Comarnic au fost interesate patru grupuri specializate în constructia de drumuri.
Cel mai interesat pare sa fie consotiul format din austriecii de la Strabag,francezii de la Vinci si grecii de la Aktor.Acesta este urmat îndeaproape de consortiul China Communicatoin Construction Company.
Ambele consortii au participat si la licitatia pentru constructia portiunii de autostrada Comarnic-Brasov.Aceasta ar urma sa aiba 58 de kilometri si se estimeaza ca va costa 1,2 miliarde de euro.
Din documentele cu privire la concesionarea acestui proiect,postate pe site-ul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din România,reiese faptul ca sunt interesati de constructia acestei sosele si italienii de la Astaldi.
Acestia au dus la bun sfârsit proiecte foarte importante în România,precum Pasajul Basarab din Bucuresti si autostrada Cernavoda-Constanta.
Nelipsit de la licitatie este si regele asfaltului din România,Dorinel Umbrarescu,proprietarul firmei de constructii de drumuri,Tehnostrade.
Numele tuturor celor care s-au înscris la licitatie vor fi aflate în mod oficial,în perioada urmatoare,pentru ca astazi a fost temenul limita pentru depunerea candidaturilor.
Atribuirea se va face în urma unui dialog competitiv,dupa cum a precizat prim-ministrul Victor Ponta si se va tine cont nu doar de pretul oferit ci si de nivelul calitativ si de solutiile tehnice de care dispune compania.
Autostrada sau drumul expres Craiova-Pitesti va avea 121 de kilometri si ar urma sa coste 1,7 miliarde de euro.
Dupa cum sugereaza si numele oraselor între care se construieste,aceasta portiune din infrastructura româneasca îsi propune sa lege doua fabrici importante din industria auto,Ford la Craiova si Dacia la Pitesti.
Concesionarea constructiei îi obliga pe câstigatorii licitatiei sa suporte cheltuielile de realizare,de amanajare de spatii pentru parcari,toalete,benzinarii si de întretinere a asfaltului pe un anumit numar de ani.Daniela Bodeanu, dcnews.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!