IMM-urile se lupta cu morile de vant din legislatia romana

 

Actele normative complicate, interpretabile si care se schimba dupa cum bate vântul reprezinta de multi ani una dintre cele mai mari probleme ale întreprinderilor mici si mijlocii din România.

IMMÎn toamna anului trecut, Steven van Groeningen, presedintele Consiliului Investitorilor Straini si al Raiffeisen România, spunea ca antreprenorii pe care îi reprezinta asteapta de la noul cabinet o mai mare predictibilitate a mediului economic si o mai mare stabilitate legislativa. De fapt, aceeasi solicitare a fost transmisa de mediul de afaceri fiecarui guvern din ultimii 15-20 de ani. Din pacate, la fel ca întotdeauna, sansele ca politicienii sa tina seama de dorintele întreprinzatorilor par a fi si de aceasta data egale cu zero. În mai putin de patru luni, Executivul a emis 43 de ordonante si ordonante de urgenta, în timp ce Parlamentul a votat 137 de legi (cifra reprezentând mai mult de 60% din numarul de legi votate de legislativul trecut în tot anul 2012). Iar cele mai multe dintre acestea nu fac, desigur, decât sa modifice sau sa abroge acte legislative mai vechi.

Cel mai mult ne deranjeaza lipsa unui mediu predictibil si stabil, schimbarea actelor normative peste noapte, inclusiv a Codului fiscal. Nimeni nu pare sa se mai gândeasca la gaina cu ouale de aur, ci doar îi fura ouale, iar în curând nu o sa mai aiba ce sa fure“, spunea presedintele Carpatcement, Mihai Rohan, în cadrul unei conferinte organizate de BNR.

Regulile modificate des (uneori si de câteva ori pe an) au impact diferit, de la domeniu la domeniu. „În cinci ani au existat 11 schimbari privind taxa auto. Acestea au însemnat eforturi administrative, dar si dificultati la revânzarea autovehiculelor pentru care nu s-a platit aceasta taxa, în conformitate cu prevederile legale din perioada respectiva“, spunea pentru Capital, Bogdan Apahidean, presedintele Asociatiei de Leasing Operational (ASLO).

Mai mult, noile prevederi ale Codului fiscal limiteaza deductibilitatea costurilor cu amortizarea autovehiculelor la 1.500 de lei pe luna. „În prima faza sunt afectate direct firmele de leasing operational, care vor avea cheltuieli nedeductibile si, prin aceasta, resurse mai mici de reinvestit. În faza a doua, se loveste în firmele utilizatoare ale contractelor de leasing, prin cresterea cheltuielilor acestora“, a mai explicat Apahidean.

La rândul lor, oamenii de afaceri din sectorul energiei verzi s-au plâns, potrivit unui studiu realizat de Fundatia Terra Mileniul III, de cadrul legislativ din domeniu, considerat deficitar. Cel mai bun exemplu este Legea nr. 220/2008, care a fost practic nefunctionala timp de trei ani, timp în care a suferit nenumarate modificari, amplificând sentimentul de nesiguranta al antreprenorilor.Amariei Razvan,capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie