Romaqua, companie cu capital integral romanesc, a depasit Coca-Cola si Pepsi Co la cifra de afaceri pe sectorul apelor minerale

 

borsecDouă companii româneşti rezistă cu stoicism gigantului american Coca-Cola pe piaţa băuturilor răcoritoare. Pepsi Co este de abia pe locul patru după valoarea vânzărilor.

Compania Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, una dintre cele mai mari companii de îmbuteliere a produselor The Coca-Cola Company, este în continuare liderul incontestabil pe piaţa băuturilor răcoritoare din România. Producătorii locali stau însă bine pe poziţii, ocupând locurile doi şi trei în clasamentul după valoarea vânzărilor.

Astfel, potrivit unui studiu de piaţă realizat de compania de cercetare Euromonitor furnizat ECONOMICA.NET, anul trecut Romaqua Holding SA, business-ul oamenilor de afaceri Octavian Creţu şi Nicolae Palfi era al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa băuturilor răcoritoare (în care sunt incluse şi apele minerale îmbuteliate) din România, cu o cotă valorică de 11%.  Urmează European Drinks a fraţilor Victor şi  Viorel Micula şi de abia apoi americanii de la PepsiCo şi polonezii de la Maspex, deţinătorii brandului Timbark. Coca-Cola stă confortabil în fruntea clasamentului, deţinând o cotă valorică de 33% din piaţa răcoritoarelor.

Românii fac legea pe piaţa apelor minerale

Situaţia se inversează însă dacă ne uităm la situaţia vânzărilor de ape minerale îmbuteliate, unde românii de la Romaqua, producătorii brandurilor Borsec, Aqatique şi Stânceni s-au detaşat de Coca-Cola, deţinând 30,6% din piaţă, conform Euromonitor. Coca-Cola, cu al lor brand Dorna, este pe poziţia a doua cu o cotă de piaţă de 12,7%. European Drinks, producătorul mărcilor Izvorul Minunilor şi Hera este şi pe segmentul apelor minerale numărul trei în piaţă, urmat de Rio Bucovina şi Perla Harghitei.

Război Coca-Cola – Pepsi Co la acidulate

Dacă pe întreaga piaţă a răcoritoarelor, americanii de la Pepsi Co  nu sunt nici măcar în Top 3, producătorul este un jucător important pe segmentul răcoritoarelor acidulate, unde îşi dispută primele locuri cu Coca-Cola. Diferenţa între ei este însă destul de mare, Coca Cola deţinând aproximativ 60% din piaţă, în timp ce Pepsi Co are doar 18,3%. Restul din piaţă se împarte între European Drinks, care produce 3 branduri pe acest segment (Frutti Fresh, Adria şi Action Cola), Romaqua Holding care deţine Quick Cola, Maspex care produce pe acest segment  Timbark Fizzy şi alţi mici producători.

Alina Stanciu, RTV

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie