Conducerea Tarom vrea sa retraga compania din Sky Team si IATA

 

taromDacă actualul director general al TAROM, Christian Heinzmann rămâne în funcție până la finalul manadatului (octombrie 2016), planul său de management – care se presupune că va redresa compania – vizează înlocuirea actualei flote cu una nouă, pentru care este luată în calcul o colaborare cu Mitsubishi.

Potrivit lui Heinzeman, japonezii sunt dispuși la un schimb cu Tarom, mai exact, vor prelua avioanele vechi pentru care vor oferi la schimb unele noi, produse de Mitsubishi și neoperate, încă, de niciun alt operator aerian. Practic, Tarom va fi prima companie care le va utiliza. La pachet cu avioanele se va oferi trainingul piloților și asigurarea licenței pentru aceste aeronave, service-ul și mentenanța lor. Ar fi de menționat faptul că Tarom are aproape toate aeronavele în proprietate, iar contractul cu Mitsubishi sau oricare alt producător va presupune un leasing operațional.

În afara alianței

Tot în planul de management al noului director este inclusă și posibilitatea ca Tarom să renunțe la apartența la alianța Sky Team (în care a intrat în 2010), lucru care ar costa compania 3,5 milioane de euro, dar și programul IATA. Potrivit lui Heinzemann, contractele cu Sky Team și cu IATA sunt destul de costisitoare pentru operatorul național care este pus în situația de a fi redresat. ”Costurile sunt foarte mari. Să ne uităm la Wizz Air și Ryanair care nu sunt în alianțe și le merge bine”, spune managerul.

Se poartă negocieri cu mai mulți furnizori și parteneri, astfel încât, renegocierea unor contracte mari să fie cât mai avantajoasă pentru Tarom.

Ana-Maria Smadeanu, Capital

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie