Guvernul a aprobat strategia de privatizare a CFR Marfa

 

Hotarârea de guvern privind privatizarea CFR Marfa a fost aprobata de Guvern, în sedinta de miercuri, au declarat agentiei Mediafax surse oficiale. Saptamâna trecuta, actul normativ a fost dezbatut de Guvern în prima lectura, fiind asteptat si avizul din partea Consiliului Economic si Social (CES).

CFR MarfaCFR Marfa înregistreaza în prezent datorii totale de 1,8 miliarde lei, dintre care circa 600 milioane lei la buget si 600 milioane lei catre CFR Infrastructura, restul reprezentând penalitati de întârziere si restante catre furnizori privati.

Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) a avizat strategia,, solicitând privatizarea cu un investitor strategic si respectarea obligatiilor pe care societatea le are fata de MApN, NATO si alte structuri de securitate.

Pentru pregatirea procesului de privatizare vor fi parcurse o serie de etape, respectiv notificarea creditorilor CFR Marfa cu privire la posibilitatea modificarii structurii actionariatului, ca urmare a privatizarii, si obtinerea acordului acestora, obtinerea avizelor de mediu pentru privatizare si a certificatelor de obligatii bugetare, întocmirea unui dosar de prezentare (inclusiv a proiectului contractului de vânzare-cumparare de actiuni), asigurarea accesului potentialilor investitori la date si informatii despre CFR Marfa (inclusiv prin organizare unui Camere de Date) si publicarea ofertei de vânzare a actiunilor.

Conform strategiei, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta în plic, unde garantia de participare va fi echivalentul în lei a 10 milioane euro, reprezentând 17% din valoarea nominala a actiunilor detinute de stat.

Pe de alta parte, taxa pentru fiecare investitor sau grup de investitori care depune documente de participare este echivalentul în lei a sumei de 20.000 euro.

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul oferit.

În cazul în care Ministerul Transporturilor nu va putea încheia contractul de privatizare cu investitorul adjudecatar al procedurii de licitatie, institutia va putea decide reluarea procesului de privatizare prin aplicarea oricarei metode de transfer a dreptului de proprietate asupra actiunilor, cu adaptarea corespunzatoare a strategiei, sau prin invitarea la negocieri în ordinea clasamentului de la licitatie a urmatorilor investitori calificati.

Guvernul s-a angajat în ultimele negocieri cu FMI sa publice anuntul de privatizare a CFR Marfa în luna martie a acestui an si sa semneze contractul de vânzare a unui pachet majoritar de actiuni pâna la jumatatea lui mai, tranzactia urmând sa fie încheiata atunci când „toate conditiile vor fi îndeplinite”.

„Pentru CFR Marfa, pregatirile sunt avansate în vederea vânzarii unui pachet majoritar de actiuni catre un investitor strategic. Vom organiza o licitatie publica pentru selectarea castigatorului si intentionam sa încheiem tranzactia cât mai curând posibil, imediat ce toate conditionalitatile din acordul de vânzare-cumparare vor fi îndeplinite”, în scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI obtinuta de Mediafax.

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat însa recent ca ar fi cel mai fericit daca pâna în 20 iunie s-ar putea privatiza CFR Marfa, precizând ca pâna la jumatatea lunii mai va avea lista cu cei care si-au exprimat intentia de a participa la privatizare, iar în iunie ramâne desemnarea câstigatorului. Ovidiu Barbulescu, mediafax.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie