Florin Talpes a schimbat conceptul de piata pentru Bitdefender

 

Vara lui 2012 aduce noi mutari pe tabla de sah a fondatorului Bitdefender. Cel mai cunoscut antivirus românesc din lume se îndreapta catre zonele cu cel mai mare potential de crestere într-un domeniu puternic lovit de criza. Florin Talpes vede segmentul B2B si Orientul Îndepartat drept motoarele principale de crestere pentru afacerea sa. Aventura însa va fi mai grea decât altele.

Prima jumatate de an a culminat însa cu o mutare la 9.000 de kilometri. Si nu distanta ar fi problema, ci stilul complet diferit de a face business. Aventura în arhipelagul nipon a început în preajma Craciunului, iar dupa sase luni Bitdefender se afla între cele mai vândute cinci produse de software de pe piata locala – „daca intrati într-un magazin, atunci veti vedea ca domina culoarea rosie”. Talpes o descrie ca fiind una cu nivel ridicat, dat fiind ca acolo clientii sunt obisnuiti sa plateasca, spre deosebire de România, unde modelul practicat este cel gratuit.

Bitdefender a atacat întâi piata de consumer si a ales sa foloseasca o companie care a intrat cu un nou concept – produsul pe viata. În general, în zona de securitate, produsele se vând cu licente de un an sau uneori de doi ani. În Japonia, compania a încercat ca antivirusul sa fie de folos pe toata durata de viata a sistemului de operare, deci antivirusul s-ar schimba doar la înlocuirea sa. În cazul Americii de Sud sau al României, durata de viata a unui calculator este de chiar cinci sau sase ani, însa pe piete mature precum cea nord-americana sau cea japoneza nivelul e de trei-patru ani.

Razvan Muresan,Businessmagazin.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie