Relu Fenechiu: Management privat si privatizarea a 20% din actiuni la CFR Marfa

 

CFR Marfa va avea management privat, iar la privatizare vor fi scoase doar 20% din actiuni, a declarat vineri, ministrul desemnat al Transporturilor, Relu Fenechiu, cu ocazia audierilor in comisiile de specialitate ale Parlamentului.

CFR Marfa„Nu cred ca societatile care au pierderi trebuie privatizate. intai este necesara obtinerea de profit si apoi putem trece la privatizare. La CFR Marfa trebuie sa implementam management privat si apoi vom trece la scoaterea la privatizare doar a unui procent de 20 la suta”, a explicat ministrul desemnat al Transporturilor.

CFR Marfa trebuia sa fie privatizata pana la 31 decembrie 2012, conform intelegerii cu Fondul Monetar International. Pentru acest lucru era necesar un ultim aviz din partea CSAT.

Acest ultim aviz nu a venit, ceea ce a dus la amanarea privatizarii. Ministerul Transporturilor primise toate avizele din partea celorlalte ministere pentru privatizarea integrala a societatii iar, in perioada urmatoare, in lipsa unui aviz de la CSAT, necesar avand in vedere ca CFR Marfa este o companie strategica, ministerul va continua evaluarea terenurilor companiei si realizarea altor proceduri, pentru pregatirea privatizarii ulterioare a societatii.

Societatea CFR Marfa se afla intr-o situatie extrem de delicata, cu datorii de 450 milioane de euro in acest an comparativ cu un profit de 250 milioane euro la inceputul anilor 2000.

De asemenea, nici situatia parcului rulant nu este mai buna, 13.000 din cele 30.000 de vagoane ale companiei urmand sa fie vandute la fier vechi pentru ca au durata de viata depasita. Restructurarea, simptomatic pentru companiile de stat din Romania, nu a vizat managementul, ci marea masa a salariatilor, de la 30.500 de angajati in 1998, la infiintare, compania ajungand la doar 9.100 salariati in prezent.

Compania detinea in 2010 parc de material rulant de peste 42.000 de vagoane si peste 900 locomotive.

CFR Marfa are prevazute in bugetul pentru 2012, publicat in Monitorul Oficial, venituri de peste 1,222 miliarde lei si cheltuieli de 1,317 miliarde lei, urmand sa incheie anul cu pierderi estimate la 95 milioane lei.

Bugetul pentru 2012 al companiei prevede cheltuieli de investitii in suma de 97,416 milioane lei, din care 82,6 milioane lei din surse proprii. Creantele restante pentru acest an au fost stabilite la 409 milioane lei. CFR Marfa este totusi lider pe piata transporturilor feroviare de marfa din Romania, cu o cota de piata de 61,1% pentru marfuri transportate, pe primul semestru al anului 2011.

agerpres.ro.

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie