Heidi Chocolat cumparat de Kandia Dulce

 

Kandia Dulce, afacere detinuta de familia austriaca Meinl, proprietara brandului de cafea Julius Meinl, si Heidi Chocolat, detinuta de elvetienii de la Laderach, vor deveni ”companii surori”, în proprietatea companiei nou create – KEX Confectionery. Dosarul de achizitie este pe masa Consiliul Concurentei.

Urmare a tranzactiei, Heidi si Kandia vor ramâne separate din punct de vedere operational. Actualele echipe de management ale celor doua companii vor ramâne neschimbate si vor raporta catre KEX.

Kandia Dulce si Heidi Chocolat sunt singurele companii care mai produc ciocolata pe piata din România, dupa ce fabrica Poiana, detinuta de grupul Kraft Foods, a fost închisa.

Istoria Kandia Dulce e una plina de tranzactii. În 2003, fondul de investitii Rivta Gmbh a vândut societatea Kandia catre compania Excelent din Bucuresti, controlata de un vehicul de investitii al grupului Julius Meinl. Valoarea tranzactiei a fost de 5,3 milioane euro. Cinci ani mai târziu, Julius Meinl a vândut Kandia-Excelent catre Cadbury, pentru suma de 100 milioane euro. În urma acestei tranzactii Kandia-Excelent a devenit Cadbury România.

Anul trecut, în noiembrie, s-a vândut si “ultimul mohican“ de pe piata româneasca a ciocolatei: fratii libanezi Jihad si Johnny Jabra si-au vând afacerea Supreme Chocolat , pâna atunci singurul producator independent, tot celor de la Kandia Dulce.

Kandia a încheiat 2011 cu o cifra de afaceri de 123 milioane de lei si o pierdere de aproape 4 milioane lei.

Heidi, care detine o unitate de productie în orasul Pantelimon ( judetul Ilfov), a fost înfiintata în 1994 a avut anul trecut o cifra de afaceri de 61,4 milioane de lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante . Potrivit informatiilor oferite de companie 50% din productia de ciocolata a Heidi Chocolat ajunge la export în peste 40 de tari.

Portofoliul actual de produse al Kandia Dulce include Rom, Magura, Primola, Kandia, Laura, Novatini, Cremita, Sugus si Silvana.

Având deja o pozitie de lider în rândul producatorilor de ciocolata, biscuiti si produse zaharoase, compania este focusata pe segmentul mainstream atât pe piata din România, cât si în pietele externe unde este prezenta prin produsele sale.

De asemenea, vânzarea Heidi va permite companiei Laederach sa se concentreze mai departe pe core business-ul sau, productia artizanala, dedicata clientilor specializati si distributiei proprii în magazinele de specialitate.
Heidi – cu afaceri de 61,4 milioane de lei  în 2011, potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor -, detine o unitate de productie în orasul Pantelimon ( judetul Ilfov).

Heidi a înregistrat, în ultimii trei ani, cresteri constante ale cifrei de afaceri, de 30 %.

În România, ciocolata – o piata estimata la putin peste 200 de milioane de euro -, ocupa cel mai important loc în sectorul de cofetarie, înregistrând aproximativ 70% din încasarile totale pe 2011.

Ileana Ilie, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie