CEO Discovery: De un an RCS nu negociaza cu noi; Am demarat discutii cu autoritatile din Romania si cu UE

 

Oficialii companiei Discovery spun ca sunt „indignati” de decizia RCS&RDS de a scoate din grilele sale toate canalele Discovery, privand aproximativ 3 milioane de telespectatori de aceste programe, motiv pentru care au fost demarate discutii cu autoritatile din Romania si cu Uniunea Europeana.

Mark Hollinger, presedinte si CEO al Discovery Networks International, spune, intr-o scrisoare deschisa catre abonatii RCS&RDS, remisa agentiei Mediafax, ca RCS a scos canalele Discovery din ofertele sale inainte de expirarea contractului dintre cele doua companii. Hollinger precizeaza ca Discovery a incercat timp de un an de zile sa aduca la masa negocierilor RCS, astfel incat telespectatorii sa nu fie afectati.

„In urma cu o saptamana, Discovery Networks ii avertiza pe abonatii RCS&RDS ca este foarte posibil sa piarda cele sase canale Discovery, inclusiv Discovery Channel, TLC si Animal Planet. Din pacate, aceste temeri s-au adeverit, iar RCS&RDS a scos canalele noastre din ofertele sale in seara de 29 noiembrie, cu o zi inainte de expirarea contractului. Astfel, aproximativ 3 milioane de telespectatori au pierdut accesul la programele lor preferate, printre care ‘Vanatorii de mituri’, ‘Cum se fabrica’ sau ‘Curiosity’. Acest lucru se intampla dupa aproape un an de incercari ale Discovery Networks de a aduce RCS&RDS la masa negocierilor”, spune Mark Hollinger.

Potrivit oficialului Discovery Networks International, relatia cu telespectatorii este foarte importanta pentru Discovery. „Asadar, suntem extrem de dezamagiti de situatia la care s-a ajuns. Fara voi, telespectatorii nostri, Discovery Channel nu ar fi fost cel mai iubit canal de documentare din Romania in ultimii 15 ani, iar vedete precum Adam si Jamie, Steve Irwin sau Buddy Valastro nu ar fi ajuns in casele romanilor. Avem incredere in publicul din Romania si in economia tarii, tocmai de aceea am investit aici in crearea unui birou local, care este responsabil de operatiunile Discovery in Sud-Estul Europei. Din acelasi motiv, am creat in parteneriat cu Ministerul Educatiei proiectul ‘Scoala Discovery’, o initiativa unica prin care oferim continut educational video si online gratuit, tuturor profesorilor si elevilor din Romania”, explica Mark Hollinger.

El precizeaza ca cel mai important lucru este acela ca telespectatorii romani sunt privati de posibilitatea de a alege in functie de preferintele lor. „Avand o pozitie dominanta in piata, daca RCS&RDS va continua sa elimine canale precum Discovery, in final, telespectatorul va ramane cu foarte putine optiuni in ceea ce priveste productiile de calitate, ca cele pe care noi vi le-am oferit, zi de zi, in ultimii 15 ani”, spune Mark Hollinger.

Hollinger precizeaza ca „Discovery a oferit celor de la RCS&RDS reduceri ale tarifelor tocmai pentru a veni in intampinarea preocuparilor lor legate de conditiile economice in schimbare din Romania si pozitia lor pe piata”. „Cu toate acestea, nu au considerat necesar sa se intoarca la masa negocierilor si sa discute pe marginea ofertei noastre”, mai spune el.

„Suntem indignati de ceea ce se intampla, motiv pentru care am demarat discutiile cu autoritatile din Romania si cu Uniunea Europeana. Judecand dupa ceea ce vedem acum, exista riscul ca telespectatorii sa fie prinsi in contracte la preturi mari, pentru servicii pe care nu si le doresc sau asupra carora nu au niciun control. Nu credem ca este o situatie pe care si-o doreste cineva in viitor”, subliniaza Mark Hollinger.

Potrivit acestuia, compania Discovery este norocoasa ca are alti parteneri in Romania, precum Romtelecom, UPC, AKTA si alti operatori locali, care au in continuare portofoliul Discovery in ofertele lor.

„Suntem in mod special bucurosi ca UPC va lansa doua noi canale Discovery – ID Investigation Discovery si Animal Planet HD, incepand cu 1 decembrie”, spune Mark Hollinger.

El mai spune ca Discovery continua sa faca toate eforturile pentru ca programele televiziunilor din portofoliul sau sa fie disponibile cat mai multor telespectatori.

„Sprijinul vostru in ultimii 15 ani a fost remarcabil si as vrea sa multumesc pe aceasta cale celor peste 20.000 de fani care au semnat petitia noastra in ultima saptamana. ii asiguram ca sustinerea lor nu a fost in van. Astfel de telespectatori ne inspira sa producem cele mai bune programe precum ‘Universul vazut de Stephen Hawking’, ‘Vanatorii de mituri’ sau cel mai nou serial de referinta, ‘Curiosity'”, mai spune Mark Hollinger in scrisoarea deschisa catre abonatii RCS&RDS.

mediafax.ro.

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie