Oferta Discovery pentru RCS & RDS

 

Discovery Networks spune, într-un comunicat remis miercuri MEDIAFAX, ca oferta pe care au facut-o RCS&RDS este competitiva, iar pretul cerut companiei de telecomunicatii este unul rezonabil în raport cu calitatea programelor difuzate de televiziunile Discovery.

Reactia Discovery Networks vine dupa ce, luni, compania RCS&RDS a transmis, într-un comunicat de presa, ca nu poate fi de acord sa continue difuzarea canalelor Discovery, cu plata unor tarife de trei ori mai mari decât cele pentru alte canale similare, pentru toti abonatii sai, în conditiile în care cota medie de audienta a canalelor Discovery este de aproximativ 1%.

De cealalta parte, oficialiii Discovery Networks spun ca „este regretabil ca s-a ajuns în acest punct si ca telespectatorii sunt afectati de ceea ce se întâmpla, însa faptele vorbesc de la sine”.

„În primul rând, suntem îngrijorati ca actiunile RCS&RDS îi vor priva pe abonatii sai de 6 canale, inclusiv Discovery Channel, cel mai urmarit canal de documentare din România, lider pe segmentul sau. În cursul acestui an, Discovery Channel a fost urmarit de cel putin 11 milioane de români, în medie, pe luna (Kantar Media Audiences, target ind 4+). Mai mult decât atât, conform unui studiu comandat de Discovery Networks si realizat de Gfk în 2011, pe un esantion reprezentativ la nivel national (16 +), 89% dintre abonatii RCS&RDS din România au declarat ca Discovery Channel este canalul lor preferat. În plus, în ultimele 5 zile, peste 16.000 de persoane au semnat petitia noastra prin care cer pastrarea canalelor Discovery în grila RCS&RDS, manifestându-si clar dorinta de a urmari în continuare programele noastre”, spune Discovery Networks.

În acelasi comunicat, se spune ca oferta pe care a facut-o compania Discovery celor de la RCS&RDS este „competitiva si adaptata la conditiile comerciale pe care le utilizam în relatie cu toti jucatorii din piata”.

„Ponderea tarifelor noastre din abonamentul platit de abonatii RCS în fiecare luna este de aproximativ 1,5%, în medie, pentru fiecare canal Discovery inclus în pachetul de baza. Credem ca este un pret rezonabil în raport cu calitatea programelor noastre”, se spune în comunicat.

Pe de alta parte, potrivit aceluiasi comunicat, compania Discovery „a facut investitii semnificative” în cei 15 ani de când este prezenta pe piata din România.

„Pe parcursul ultimilor trei ani de contract cu RCS&RDS, am lansat doua noi canale pentru abonatii operatorului – TLC si ID Investigation Discovery. Mai mult decât atât, am lansat ‘Scoala Discovery’, un proiect educational realizat în parteneriat cu Ministerul Educatiei, prin care care oferim elevilor si profesorilor, în mod gratuit, continut educativ TV si online. ‘Scoala Discovery’ este singura initiativa de acest gen din România, programele sale fiind urmarite de aproape 1 milion de elevi români, în cursul acestui an”, se spune în comunicatul Discovery.

Totodata, oficialii Discovery spune ca sunt în continuare deschisi sa negocieze cu RCS&RDS pentru ca operatorul de cablu sa pastreze canalele Discovery în ofertele sale.

„Ne mentinem angajamentul fata de telespectatorii nostri si le multumim pentru sprijin celor care si-au exprimat opinia si continua sa ne sustina prin mesajele si semnaturile lor. Reactia lor ne dovedeste ca Discovery Chanel este cel mai iubit canal de documentare din România, iar abonatii RCS&RDS vor ca el sa ramâna în oferta operatorului. Din acest motiv, suntem deschisi sa continuam negocierile cu RCS&RDS pentru a gasi o modalitate de a pastra canalele Discovery în ofertele sale”, se mai spune în comunicatul Discovery.

Pe de alta parte, David Zaslav, presedinte si Chief Executive Officer (CEO) al Discovery Communications, a anuntat în luna aprilie strategia companiei pentru 2012-2013, la nivel international. Atunci, David Zaslav a spus ca Discovery va investi peste un miliard de dolari în productia de continut pentru televiziunile sale.

RCS&RDS a scos, vinerea trecuta, de pe platforma sa de satelit Digi (care are aproximativ un milion de abonati, n.r.), televiziunea Discovery Channel, fara a-si anunta telespectatorii, unii dintre acestia solicitând pe pagina de Facebook a companiei reintroducerea postului în grilele operatorului.

Într-un comunicat remis luni agentiei MEDIAFAX, compania de telecomunicatii RCS&RDS a spus ca „nu intentioneaza sa renunte la difuzarea canalelor documentare, ci doar sa le înlocuiasca pe unele dintre acestea”.

Madalina Cerban, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie