Renault, Peugeot si Hyundai au furat startul pe piata africana

 

Cu o piata europeana in recul, o zona asiatica unde a pierdut startul, si cu o crestere prea lenta in Rusia, grupul Renault si-a indreptat tunurile catre Africa de Nord. Este singura zona a globului unde nemtii de la Volkswagen – cel mai puternic competitor european al francezilor – nu s-au implicat inca serios.

Institutele de cercetare de piata estimeaza ca piata nord-africana va creste in urmatorii cinci ani cu nu mai putin de 40%. In cifre absolute asta ar insemna ca in 2016, in cele patru state luate in calcul – Maroc, Algeria, Tunisia si Egipt – se vor vinde circa 930.000 de unitati fata de numai 660.000 in 2011. Se remarca, desigur, absenta Libiei din calculele analistilor, insa zbaterile politice din acest stat sunt de natura sa faca imposibila orice prognoza. Cum nici Egiptul nu este un stat suficient de sigur in acest moment, tintele sefilor Renault raman Maroc, Algeria si Tunisia.

Conform lui Walt Madeira, analist la IHS Automotive, Renault are un avantaj enorm in regiune, gratie unei schimbari rapide de directie a investitiilor dinspre Asia catre Africa de Nord. Cele doua uzine detinute in prezent de francezi in Maroc – Casablanca si Tanger – sunt doar varful de lance prin care grupul din Hexagon a reusit sa atinga o cota de piata de circa 30% in zona, devenind astfel lider absolut. Pe locul secund, cu  o cota estimata la 25% se afla un alt grup francez, PSA Peugeot – Citroen, in timp ce pozitia a treia este ocupata de nimeni altii decat coreenii de la Hyundai – KIA, cu o cota de piata de aproximativ 7%. Nicio marca a grupului Volkswagen nu apare in topul vanzarilor din Africa de Nord si asta este, deocamdata, o veste buna pentru companiile care au „furat” startul dezvoltand rapid retele de vanzare. Totusi, conform Automotive News, care citează surse din industrie, marele grup german, lider autoritar al pietei europene, nu va intarzia mult sa isi faca simtita prezenta in zona.

Pana atunci insa, francezii de la Renault continua sa se dezvolte rapid. „Avem o amprenta importanta in Africa de Nord, aceasta devenind una dintre cele mai importante piete atat pentru marca Renault cat si pentru Dacia”, declară Arnaud Deboeuf, directorul programului „Entry” din grupul Renault. La fel, Thomas Lane, director de produs in cadrul grupului Renault, considera ca „Africa de Nord, dar si restul acestui continent, vor fi piete cu cresteri majore in urmatoarele doua decenii. Trebuie să fii acolo”.

Capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie